شیشه‌ لمینیت چیست + کاربرد و ویژگی های آن

شیشه‌ لمینیت چیست + کاربرد و ویژگی های آن

شیشه‌ لمینیت چیست؟

شیشه‌ لمینیت به نوعی شیشه سکوریت گفته می شود که نسبت به شیشه های دیگر و شیشه های معمولی دارای ضریب ایمنی بیشتری هستند و در برابر فشار ضربه مقاوم تر می باشند، همچنین شیشه های معمولی در اثر شکستن به قطعات درشت خرد میشوند که باعث خسارات بسیار زیادی می شوند، اما شیشه های سکوریت یا همان شیشه های لمینیت نسبت به شیشه های معمولی متفاوت اند و وضعیت بسیار بهتری را دارند و در اثر شکست شیشه‌ لمینیت نسبت به شیشه‌های معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخوردار است.

شیشه معمولی در اثرشکست به قطعات ریز و کوچکی درمی آیند که خطر جانی ندارند.همچنین شیشه های لمینیت دارای چند ویژگی بسیار مهمی هستند که برتری خود را نسبت به شیشه های معمولی ثابت میکنند که در این شیشه ها دو یا چند لایه شیشه به کار رفته است و میان لای های پلیمری قرار گرفته است که باعث می شوند شیشه ها در مواقع شکسته شدن به تکه های ریز دربیایند و تکه های شکسته میان لایه چسبیده تا شیشه بیشتر یکپارچکی خود را حفظ کند.

ویژگی های شیشه‌ لمینت

شیشه‌های لمینت، سه ویژگی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به طور یک جا در بر دارند در اثر ضربه شدید به هیچ وجه نمی‌ریزد و چسبیده به طلق باقی می‌ماند میزان صوت عبوری از شیشه را در هر محدوده فرکانسی تا میزان مشخصی کاهش می‌دهند برخی از انواع آن‌ها از عبور حدود ۹۹ درصد از اشعه مضر فرا بنفش (UV) نور خورشید جلوگیری می‌کنند مانع از کاهش تدریجی رنگ پارچه‌ها، فرش‌ها و مبلمان توسط نور خورشید می‌شوند. مجموعه رسالت گلاس مرکز شیشه سکوریت تهران با قیمت مناسب می باشد در صورت نیاز به خرید و اطلاع از قیمت با ما در تماس باشید.

شیشه‌ لمینیت چیست؟
شیشه‌ لمینیت چیست؟

شیشه‌ های لمینت با طلق‌ های 3D Elastic

در ابتدا لمینیت کردن به وسیله رزین انجام می‌گرفت اما به علت بروز مشکلاتی مانند جدا شدن لایه‌های شیشه از یکدیگر و زرد شدن شیشه‌ها به مرور زمان این شیوه لمینیت در اروپا و امریکا منسوخ گردید لمینیت کردن به وسیله طلق PVB مشکلات مرتبط به لمینیت رزینی را مرتفع نمود اما به منظور بهبود بخشیدن به ویژگیهای شیشه‌های لمینیت تحقیقات بر روی میان لایه‌ها صورت گرفت و منجر به پیدایش طلق‌های 3D Elastic گردید. این نوع طلق‌ها نسبت به PVB از قدرت چسبندگی بالاتری برخوردارند و مقاومت بیشتری در برابر گرما، سرما و رطوبت از خود نشان می‌دهند.

ویژگی شیشه‌ های لمینیت با طلق‌ های 3D Elastic

  • قابلیت کشسانی بالا کشسان بودن بالای طلق باعث می‌شود تا در اثر ضربات شدید به شیشه، طلق مقاومت نموده و پاره نشود.
  • شفافیت عالی
  • قدرت چسبندگی فوق العاده
  • محافظت در برابر UV
  • مقاومت بالا در برابر باد
  • مقاومت خوب در برابر حرارت
  • ضد آب
  • بادوام در محیط مرطوب
  • عایق صوت
ویژگی های شیشه‌ لمینت
ویژگی های شیشه‌ لمینت

مزیت‌ های مهم طلق‌ های 3D Elastic بر PVB

این طلق با مواد گوناگون سازگار است به طوری که به وسیله این طلق می‌ توان شیشه‌ ها را با موادی مانند پارچه و عکس لمینیت نمود که منجر به تولید شیشه در انواع طرحهای دلخواه با کاربری زینتی و دکوراتیو می‌گردد. برای آشنایی با کاربرد و مزایای شیشه فلوت توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت شیشه رسالت جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

کاربرد شیشه‌ لمینیت

  • مناسب برای بانک ها، بیمارستان ها، استخر و نورگیر ها
  • استفاده برای شیشه های ضد گلوله، ضد سرقت و ایمن در برابر زلزله
  • دارای کف شیشه ای
  • دارای عایق صوتی
  • مناسب دکوراسیون داخلی و پنجره ساختمان های تجاری و مسکونی
  • مناسب برای درب های ورودی
  • سلول های فتوولتائیک


همچنین شیشه های لمینت در دارای سه ویژگی بسیار مهم نیست می باشند که: مقاوم در برابر حرارت ، کاهش آلودگی صوتی و مقاومت بسیار بالا می باشد که در اثر هر ضربه ای نمیریزد و در چسبیده به طلق باقی می ماند و همچنین میزان صوت عبوری از شیشه را در محدوده فرکانسی را بسیار کاهش می دهد و بعضی از شیشه های لمینیت نیز ۹۹ درصد از عبور اشعه فرا بنفش نور خورشید نیز جلوگیری می کند. انواع پارتیشن شیشه ای را با مناسب ترین قیمت می توانید از مجموعه رسالت گلاس تهیه کنید در صورت نیاز به خرید و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

کاربرد شیشه‌ لمینیت
کاربرد شیشه‌ لمینیت

خرید شیشه لمینت

جهت اطلاع از قیمت شیشه لمینت و نحوه خرید می توانید با بخش فروش کارخانه ایمن جام آذر تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید. شیشه لمینیت نسبت به شیشه‌های معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخوردار است شیشه معمولی در اثرشکست به قطعات درشت و برنده خرد شده که می‌توانند منجر به خسارات جانی و مالی عظیم گردد شیشه‌های سکوریت در مقایسه با شیشه‌های معمولی وضعیت بهتری دارند.

این شیشه‌ها در اثر شکست به قطعات ریز و غیر برنده خرد می‌شوند که هیچ گونه خطر جانی ندارند اما به هر حال شیشه فرو می‌ریزد فلسفه پیدایش شیشه‌های لمینیت مرتفع نمودن این مشکل شیشه بود در فرایند لمینیت میان دو یا چند لایه شیشه، میان لایه‌های پلیمری قرار گرفته و کل مجموعه تحت فشار وحرارت به صورت دائمی یکپارچه می‌گردند مهمترین مشخصه شیشه‌های لمینیت الگوی شکست آنهاست شیشه‌ها در اثرضربه می‌شکنند اما تکه‌های شکسته به میان لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می‌نماید.

سال ۱۹۰۳ توسط یک شیمیدان فرانسوی به نام ادوارد بندیکناس بصورت تصادفی اختراع شد وی در هنگام کار در آزمایشگاه مشاهده کرد فلاسک شیشه‌ای پوشش داده شده با نیترات سلولز نوعی پلاستیک بعد از شکست متلاشی نشده و قطعات شکسته شده بصورت پیوسته در کنار یکدیگر باقی‌ماندند شیمیدان فرانسوی از این مشاهده الهام گرفت و از آن جهت تهیه شیشه لمینت استفاده نمود ازاین اختراع برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای تهیه شیشه ماسک گاز استفاده شد و سپس در سال ۱۹۳۹ کمپانی فورد بکاربردن شیشه لمینت را درصنعت خودرو سازی آغاز کرد. برای آشنایی با علل شکستن شیشه سکوریت توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت رسالت گلاس مطالعه کنید.

شیشه‌ لمینیت چه کاربرد هایی دارد؟

این نوع شیشه مناسب برای بانک ها، بیمارستان ها، استخر و نورگیر ها، استفاده برای شیشه های ضد گلوله، ضد سرقت و ایمن در برابر زلزله، دارای کف شیشه ای، دارای عایق صوتی، مناسب دکوراسیون داخلی و پنجره ساختمان های تجاری و مسکونی، مناسب برای درب های ورودی و سلول های فتوولتائیک می باشد.

شیشه‌ لمینیت چیست؟

شیشه‌ لمینیت به نوعی شیشه سکوریت گفته می شود که نسبت به شیشه های دیگر دارای ضریب ایمنی بیشتری هستند و در برابر فشار ضربه مقاوم تر می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *