چگونگی تولید شیشه لمینت، سکوریت

پنجره ساختمان‌های تجاری و مسکونی

شیشه‌های لمینت، سه ویژه گی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به طور یک جا در بر دارند در اثر ضربه شدید به هیچ وجه نمی‌ریزد و چسبیده به طلق باقی می‌ماند. میزان صوت عبوری از شیشه را در هر محدوده فرکانسی تا میزان مشخصی کاهش می‌دهند. برخی از انواع آن‌ها از عبور حدود ۹۹ درصد از اشعه مضر فرا بنفش (UV) نور خورشید جلوگیری می‌کنند مانع از کاهش تدریجی رنگ پارچه‌ها، فرش‌ها و مبلمان توسط نور خورشید می‌شوند.

چگونگی تولید شیشه لمینت، سکوریت

علاوه بر علاقه‌مندی ما به زيبايی، شيشه حتما بايد مسائل ایمنی بودن آن در برابر سرقت کالا یا اطلاعات نیز مورد توجه قرارگرفته شود.
فروش شیشه نشکن که يكی از شیشه‌هایی امنی است كه امروزه كاربردهای زيادی دارند و با عنوان شیشه‌های لمينت شناخته می‌شود در سال 1903 توسط يك شيميدان فرانسوي بنام بنديكناس اختراع شد كه بعدها برای اولين بار به‌صورت كاربردی در جنگ جهانی اول جهت توليد شيشه ماسك گاز استفاده‌شده و در سال‌های بعد با تيراژ بالا و كاربرد صنعتی‌تر در صنعت خودروسازی توسط كارخانه فورد برای توليد شیشه‌های اتومبيل به‌کاربرده شد.


 کالایی که کار اصلی و كاربرد مهم آن بیشتر برای وسایل نقلیه تعریف‌شده بود ولی اكنون با توسعه فناوری‌های جديد برای صنعت ساختمان نيز به کار گرفته می‌شود.
شیشه‌های ساده یا فلوت زمانی که می‌شکند به خرده‌شیشه‌های تیز تبدیل می‌شوند درحالی‌که شیشه‌های سکوریت كه شیشه‌های لمینت نيز جزئی از آن‌ها محسوب می‌شود زمانی که می‌شکنند خردشده ولی تکه‌های آن مانند شیشه‌های ساده خطرناک و آسیب‌پذیر نمی‌باشد و به هزاران تکه که نوک تیزی ندارند تقسیم می شوند.
 دليل اين اتفاق اين است كه شيشه لمینت در زمان حادثه حالت صافی به خود می‌گیرند ازنظر نحوه ساخت شيشه لمینت می‌توان گفت كه این‌گونه شیشه‌ها نوعی از شیشه‌های امن محسوب می‌شوند كه دارای دو يا تعدادی از لایه‌های شيشه ضخيم كه مرز بين اين شیشه‌ها اغلب توسط لایه‌ای از تلق كه از جنس پلی وينيل بوتيرات (PVB) می‌باشد كه با انجام پروسه‌ای كه با فشار و دما صورت می‌گیرد. این فرآیند سبب می‌شود هنگام شکستن و ضربه خوردن شیشه، شیشه‌های پودر شده نه‌تنها جایی نریخته بلکه با کشش و چسبندگی تلق همگی آن‌ها جذب‌شده و از ریزش آن جلوگیری شود. این فرآیند در اتومبیل بسیار کاربرد دارد. امروزه شیشه جلوی تمامی اتومبیل‌ها از شیشه لمینت بوده که ایمنی سرنشینان را بهبود و ارتقاء می‌بخشد.
درنهایت تبديل به شیشه‌ای تحت عنوان شيشه لمینت به وجود می‌آیند. همچنين این لایه میانی از ساير مواد مثل چوب، پوستر و فیبر نيز می‌تواند تشکیل شود که با اعمال لمینت توسط رزین‌های مخصوص شیشه‌ها شكل نهايی را به خود می‌گیرند.

خط تولیدشیشه لمینت

در خط تولید شیشه لمینت ابتدا بر روی یکی از شیشه ها، لایه PVB را قرار داده و لایه بعدی شیشه را بر روی آن قرار می دهند در مرحله بعدی خط تولید شیشه لمینت شیشه ها وارد دستگاه اتوکلاو می شوند. داخل دستگاه اتوکلا کامل خلا بوده که باعث می شود که هوا از میان شیشه ها خارج شده و به دلیل وجود گرما لایه PVB به هردو لایه شیشه چسپیده و باعث استحکام و متصل شدن شیشه ها به یکدیگر می شود در ادامه می توانید با مشاهده فیلم خط تولید شیشه لمینت با نحوه تولید و مراحلی که در خط تولید شیشه لمینت طی می شود تا شیشه لمینت تولید شود آشنا شوید.

 مزایای و ویژگی‌های شیشه لمینت

این لايه ميانی كه اکثراً از تلق لمينت می‌باشد توانايی اين را دارد كه در زمان شکسته شدن شیشه لمینت مانع از فروریختن قطعات آن شده و باعث می‌شود كه خرده‌ها به هم چسبيده و به اطراف پرتاب نشوند.
به همين دليل استفاده از شيشه لمینت در ساختمان‌هایی با ارتفاع بالا در جلوگيری از خطرات احتمالی ازجمله آتش‌سوزی و زلزله نيز می‌تواند بسيار حياتی باشد استفاده از چندين نوع شيشه در لایه‌های مختلف از ديگر مزیت‌های مهم شيشه لمینت می‌باشد كه باعث افزايش كارايی اين نوع شيشه لمینت می‌شود.
علاوه برافزایش ايمنی اين نوع شیشه‌ها می‌توان به عايق بودن آن‌ها در برابر صدا نيز اشاره كرد با توجه به مهم بودن آلودگی صوتی در شهرهاي بزرگ برطرف كردن اين موضوع نيز می‌تواند برای افرادی كه در صنعت معماری دستی دارند بسيار جالب‌توجه باشد.
همچنين تلق بكار رفته در اين محصول باعث كنترل اشعه ماورای بنفش نيز می‌شود در شیشه لمینت های تولید شده با افزايش ضخامت لايه ميانی، ميزان عايق بودن اين شیشه‌ها در برابر اشعه ماورای بنفش افزايش می‌یابد كه اين امر نقش بسزايی در حفظ سلامت افراد داخل منزل داشته و مانع از کاهش تدریجی رنگ فرش‌ها و مبلمان توسط نور خورشید می‌شود.
 با اين اوصاف می‌توان گفت شیشه لمینت، سه ویژگی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به‌ طور یک جا در بردارد.
همچنین اين نوع در مناطقی که بادهای شديد می‌وزد و خطر ایجاد طوفان و گردباد وجود دارد می‌توان در ساختمان‌ها مورداستفاده قرار بگيرد با توجه به مصارف پرکاربرد این محصول می‌توان گفت که قیمت شیشه لمینت بسیار مناسب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *