ویژگی های شیشه سکوریت دست دوم و مزایا و معایب آن

ویژگی‌های شیشه سکوریت دست دوم


شیشه سکوریت دست دوم در بازار به اندازه نوع معمولی آنها موجود می باشد. بسیاری از افراد از این نوع محصول برای کاربردهای مورد نظر خود استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید، نصب گلس سکوریت برای دریافت پایان کار ساختمان‌های مختلف ضروری است. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل پر رونق بودن فروش شیشه سکوریت دست دوم می‌باشد.
البته منظور از دست دوم بودن کریستال سکوریت آسیب دیده بودن آن‌ها نیست، آنها نمونه‌هایی هستند که در کارخانه‌ها تولید شده‌اند، اما کاربردی ندارند. تا کنون گزارشی مبتنی بر آسیب بخاطر استفاده از شیشه سکوریت‌های دست دوم ارائه نشده است. با این وجود مسئولیت استفاده از شیشه سکوریت دست دوم بر عهده کارفرماست. البته شیشه سکوریت دست دوم می‌تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.


• تولید درب‌های شیشه‌ای
• ساخت پارتیشن‌های اداری
• ساخت حمام‌های شیشه‌ای


این کاربردها باعث شده‌اند که شیشه‌های دست دوم فروش خوبی در بازار داشته باشند.
نصب شیشه سکوریت دست دوم نیز نسبت به زجاج سکوریت نو حساس‌تر است. پیش از هر چیز باید اطمینان داشته باشید که لبه‌های شیشه سکوریت سالم هستند و آسیب ندیده باشند. همچنین باید از پلاستیک و چسب‌های مخصوص برای لبه‌های شیشه سکوریت استفاده کرد. همانگونه که می‌دانید، لبه‌های شیشه نباید مستقیما به پیچ، فلز و سایر یراق آلات متصل شود. استفاده از بهترین یراق آلات نکته بعدی است که باید به آن توجه داشته باشید.
رعایت نکات ایمنی و فنی و نصب صحیح شیشه نیز فاکتوری است که باید به آن توجه کرد. توصیه می‌کنیم که نصب شیشه سکوریت را به افرادی بسپارید که در این زمینه از مهارت و تجربه کافی داشته باشند. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که ابعاد شیشه سکوریت دست دوم دقیقا با ابعاد دهانه مورد نظر مطابقت نداشته باشد.



مزایا و معایب استفاده از شیشه سکوریت دست دوم


جنس و کیفیت تولید شیشه سکوریت دست دوم تفاوت چندانی به نمونه‌های نو ندارد. مهم‌ترین عیب گلس کریستال سکوریت دست دوم ابعاد آن‌ها هستند. زجاج ها پیش از ورود به کوره‌ها و تبدیل شدن به سکوریت در ابعاد دلخواه برش داده می‌شوند. پس از این که شیشه به سکوریت تبدیل شود؛ مقاومت بسیار زیادی پیدا می‌کند و به همین دلیل دیگر امکان برش دادن آن‌ها وجود ندارد. بنابراین اگر شیشه سکوریت دست دوم خریداری کنید؛ باید بدانید که ممکن است ابعاد آن تا حدودی با فضای مورد نظر شما متفاوت باشد.
اگر محصولی که خریداری می‌کنید، قبلا مورد استفاده واقع شده باشد؛ ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود آورد. با وجود این که شیشه‌های سکوریت از مقاومت بسیار زیادی برخوردارند؛ اما در صورت قرار گرفتن در معرض ضربه سنگین یا حرارت زیاد آسیب می‌بینند. ممکن است کاربر قبلی، شیشه را در شرایط مطلوبی نگهداری نکرده باشد و زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید، آسیب ببیند.
اگر شیشه سکوریت دست دوم خریداری شده، اندازه‌ای متناسب با ابعاد مورد نظر شما داشته باشد؛ انتخاب خوبی است. در غیر این صورت بهتر است از شیشه‌های نو استفاده کنید.به خاطر داشته باشید که شیشه سکوریت‌های دست دوم برای فضاهایی که دکوراسیون آن‌ها اهمیت دارند، انتخاب خوبی محسوب نمی‌شوند. در بسیاری از موارد، خرید شیشه سکوریت نو مزایایی برای شما به دنبال دارد که باعث جبران هزینه اضافه‌ای که داشته‌اید، می‌شود.

قیمت شیشه سکوریت دست دوم
بسیاری از افراد تنها بخاطر هزینه بالای شیشه سکوریت از خرید آن خودداری می‌کنند. مسلما خرید شیشه سکوریت هزینه‌ای ارزشمند است. با استفاده از این نوع شیشه علاوه بر تأمین امنیت، مصرف انرژی نیز تا حد زیاد کاهش پیدا می‌کند.
از زمانی که شیشه سکوریت دست دوم در بازار ارائه شد، بسیاری از کارفرماها به استفاده از آن روی آورده‌اند. شیشه‌های دست دوم شاید بتواند کیفیت سکوریت دست اول داشته باشد، اما قیمت آن‌ها کم‌تر است. کارفرمایان با استفاده از این شیشه‌ها می‌توانند پایان کار خود را دریافت کنند.


نتیجه‌گیری
با وجود این که قیمت شیشه سکوریت دست دوم نسبت به محصول دست اول کم‌تر است؛ اما استفاده از زجاج نو مزایای بیشتری دارد. این که اندازه شیشه سکوریت دقیقا مطابق با فضای مورد نظر شما برش داده شده باشد، مهم‌ترین مزیت شیشه سکوریت نسبت به نمونه‌های مشابه است. به خاطر داشته باشید که با استفاده از کریستال سکوریت نو می‌توانید دکوراسیون زیباتری برای ورودی یا دیواره‌های فضای مورد نظر خود بسازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *