ویژگی های اصلی شیشه سکوریت و مزایا و معایب آن

شیشه سکوریت

شیشه یک ماده شکننده است که به راحتی می توان آن را بشکنید. علاوه بر این، بسیاری از قطعات کوچک را تشکیل می دهد که می توانند صدمات جدی ایجاد کنند. در یک زمان دانشمندان این کمبودها را در نظر گرفتند و شروع به کار بر روی ایجاد چنین شیشه هایی کردند که بتواند ایمن ترین و در عین حال از نظر ظاهری دارای زیبایی باشد. در نتیجه ، یک ماده زیبا ، سبک و ایمن تر به نام شیشه سکوریت در بازار ساخت و ساز ظاهر شده است.


ویژگی های اصلی شیشه سکوریت
چنین شیشه ای در بسیاری از پارامترهای فنی و عملیاتی به طور قابل توجهی از شیشه معمولی پیشی می گیرد و این باعث شد تا به سرعت در سراسر جهان محبوبیت پیدا کند. امروزه بدون شیشه سکوریت نمی توان یک بخش واحد از اقتصاد ملی را تصور کرد که با کمک آن گامی بزرگ در توسعه خود برداشته است.
ابتدا شیشه گرم می شود تا به حالت پلاستیکی برسد و سپس به سرعت خنک میشود. لایه های داخلی آن بسیار کندتر از لایه های بیرونی سرد می شوند که منجر به ظهور لایه های پر فشار می شود. اینها هستند که مقاومت و استحکام بیشتری در برابر شیشه دارند.
شیشه های سکوریت مانند شیشه معمولی می شکند، اما قطعات آن بسیار ایمن تر هستند. علاوه بر این تعداد قطعات کوچک مواد کاملاً مطابق با استانداردهای فعلی است. به عنوان مثال ، اگر یک چکش به وزن 75 گرم به یک ورق شیشه سکوریت برخورد کند ، باید حداقل 40 قطعه 100×100 میلی متر در اندازه یا حداقل 160 قطعه با پارامترهای 50×50 میلی متر را تشکیل دهد. بزرگترین خطر همانطور که می دانید لبه های تیز ناشی از شکستن شیشه است، بنابراین باید از هرگونه ضربه ای روی شیشه ها خودداری کنید.


فواید شیشه سکوریت
مزایای اصلی شیشه سکوریت شامل موارد زیر است:
1) درجه حرارت بالایی از مقاومت در برابر گرما
2) توانایی شوک ناشی از تصادف را دارد
3) ایمنی: هنگامی که یک شیشه سکوریت شکسته میشود چنین شیشه ای به قطعات کوچک اما کاملاً بی خطر تبدیل می شود و قادر به صدمه دیدن شخص نیست.
4) استحکام بالا: این به توانایی شیشه سکوریت در مقاومت در برابر تنش های خمش قابل توجه اشاره دارد، که این برتری را نسبت به شیشه های معمولی فراهم می کند.
5) مقاومت در برابر ضربه : شیشه سکوریت چهار میلی متر ضخامت دارد و کاملاً مقاوم میباشد.

شیشه سکوریت دست دوم
شیشه سکوریت دست دوم محصولی است که لمینت شده و دیگر قابلیت برش دادن ندارد. بسیاری از افراد برای کاربرد مختلف از زجاج دست دوم استفاده می‌کنند. کریسال سکوریت، با استفاده از شوک دمایی به صورت نشکن در می‌آید. این نوع زجاج نسبت به تمام شیشه‌ها مقاومت بیشتری دارد. به همین دلیل در صنایع مختلف و به خصوص دکوراسیون کاربرد فراوانی دارد. شیشه سکوریت‌ها را می‌توان در ابعاد مختلفی تولید کرد که علاوه بر زیبایی مزایای دیگری چون کاهش مصرف انرژی و حفظ گرما یا خنکی ساختمان را دارند.
در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت‌های میان شیشه سکوریت معمولی و دست دوم صحبت کنیم. با این کار شما می‌توانید راحت‌تر محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *