مشخصات شیشه کرتین وال و ویژگی های آن 

کرتین وال


کرتین وال نوعی نمای شیشه ای است که امروزه طرفداران زیادی را در صنعت ساختمان سازی به خود اختصاص داده است. این نمای شیشه ای وزن سبکی داشته و اغلب برای ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. نمای کرتین وال به صورت خود ایستا بوده و هیچ بار اضافی ای را به ساختمان وارد نمی کند.

ویژگی کرتین وال


نمای کرتین وال ویژگی های زیادی داشته که از جمله مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:
عایق صدا و رطوبتی از ویژگی های مهم نمای کرتین وال محسوب می شود. 
نمای کرتین وال باعث کاهش بار ساختمان شده و مصرف انرژی را نیز پایین می آورد.


ساختار کرتین وال
نمای کرتین وال از لامل ها و شاسی هایی تشکیل شده که باعث مقاومت بالای این نما شده است. سطح این نما پوشیده شده از شیشه بوده که نصب آن بسیار راحت می باشد. نمای کرتین وال دارای لامل های آلومینیومی بوده که به صورت مشبکی شکل است. لامل ها دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی است که در ادامه شما را با این محصول به صورت کامل آشنا خواهیم کرد.

لامل چیست؟


لامل ها از متریال های مختلفی تشکیل شده که همین ویژگی سبب گشته که نوع این محصول با یکدیگر متفاوت باشد. لامل ها وزن سبکی داشته و از مقاوت بالایی برخوردار است. این محصول باعث کاربردی شدن نمای کرتین وال شده که آلومینیوم از اصلی ترین متریال های به کار رفته در این نما محسوب می شود. 
عایق صوت و رطوبت از مزیت های لامل ها به حساب می آید. شکل مشبکی شکل این محصول باعث جذابیت بیشتر این محصول شده است. لامل ها در انواع مختلف چوبی، فلزی و … موجود بوده که از جمله پر استفاده ترین این محصول، لامل های آلومینیومی می باشد.


اهمیت چسب در نمای کرتین وال


چسب سیلیکون مورد استفاده در نمای کرتین وال و نحوه نصب این چسب ها بر روی میزان مقاومت نما تاثیر بسزایی دارد. سیلیکون ها خاصیت ارتجاعی و چسبندگی داشته و همین عامل باعث دوجداره شدن نمای کرتین وال شده است.
وجود چسب های سیلیکون در نمای کرتین وال ها باعث افزایش استقامت و مقاومت این محصول شده است. طول عمر این چسب ها بالا بوده ولی پس از گذشت مدت زمانی طولانی می بایست آن را تمدید کنید.


مزیت کرتین وال


نمای کرتین وال مزیت های زیادی داشته که از جمله اصلی ترین آن ها عایق رطوبتی این محصول بوده و باعث شده که این محصول مانع نفوذ آب باران به داخل ساختمان شود همچنین این نما مانع از هدر رفتن انرژی شده و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.
همچنین نمای کرتین وال عایق صوتی بوده و در شهرهای شلوغ و پر سر و صدا بسیار کاربردی می باشد.
کرتین وال ها ساختی بسیار زیبا داشته و جلوه ای شیک و جذابی را به ساختمان شما می بخشد. 
این نما سرعت اجرای بالایی داشته و در زمانی کوتاه می توان آن را بر روی ساختمان نصب کرد. این نما بسیار سبک بوده و هیچ بار اضافی ای را به ساختمان وارد نمی کند.
متریال های به کار رفته در نمای کرتین وال بسیار با کیفیت بوده و تا مدت ها ماندگار می باشد.
نمای کرتین وال را می توان با سایر نماها ترکیب کرده و باعث شیک و زیبا شدن ساختمان شد. 
شیشه های به کار رفته در نمای کرتین وال به صورت رفلکس بوده و سبب محدود شدن دید ساختمان از قسمت بیرونی می شود.
نماهای کرتین وال از ایمنی بالایی برخوردار بوده و مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی نظیر طوفان و زلزله دارد.
خودایستا بودن نمای کرتین وال ها باعث سبک سازی ساختمان می شود.
نمای کرتین وال نور را از خود عبور داده و از این رو باعث کاهش نور داخل ساختمان نخواهد شد.
قیمت این نما در مقایسه با کیفیت و تاثیری که بر روی ظاهر ساختمان دارد، مناسب می باشد.


قیمت نمای کرتین وال


برای محاسبه نمای کرتین وال باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. همان طور که گفتیم کرتین وال ها از متریال های مختلفی تشکیل شده که این متریال های تاثیر مستقیمی بر روی قیمت این محصول می گذارد. همچنین عوامل دیگری نظیر متراژ نما، نماهای ترکیبی، نقشه این نماها، جنس لامل ها و … نیز بر روی قیمت این محصول تاثیر گذار است.


نصب کرتین وال


نصب کرتین وال ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل باید در نصب آن دقت زیادی کرده و نصب این محصول را به افراد حرفه ای و باتجربه بسپارید. از جمله مهم ترین عواملی که در هنگام نصب نمای کرتین وال ها باید در نظر گرفته شود، جهت وزش باد می باشد. همچنین لامل های به کار رفته در طبقات بالا باید محکم تر بوده و مقاومت زیادی داشته باشد. 
از جمله دیگر عوامل مهم در هنگام نصب نمای کرتین وال، نحوه استفاده از چسب های سیلیکونی می باشد. همان طور که در بالا عنوان کردیم، برای افزایش مقاومت این نماها و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان باید در هنگام استفاده از چسب های سیلیکونی بسیار دقت نمایید.

انواع روش نصب کرتین وال


کرتین وال ها به دو روش استیک و یوناتایز نصب می شود.


روش نصب استیک


در روش نصب استیک مراحل ساخت و اجرای نما در محل پروژه انجام می شود و بعد از انجام محاسبات فنی و مهندسی، لامل ها و دیگر سازه ها به محل نصب پروژه منتقل می گردد. از این روش نصب در ساختمان های تجاری و معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.


روش نصب یوناتایز


در روش نصب یوناتایز تمامی اجزا و قطعات کرتین وال در کارخانه ساخته می شود حتی شیشه ها نیز نصب می گردد و سپس نمای تکمیل شده به محل پروژه منتقل می شود. این روش نصب سرعت اجرای بالایی خصوصا در ساختمان ها و برج های بلند دارد.


خرید کرتین وال


در هنگام خرید نمای کرتین وال باید به ابعاد و نوع این نماها توجه کرده و محصولی مناسب را خریداری نمایید. همچنین بهتر است پیش از خرید این محصول با مهندسین و کارشناسان در این زمینه مشورت کرده و محصولی مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *