کرکره برقی

آشنایی با انواع کرکره برقی + کاربرد و اجزای و ویژگی های آن

کرکره برقی

کرکره برقی نوعی درب اتوماتیک است که از تیغه‌های فلزی یا پلاستیکی به هم پیوسته تشکیل شده و با استفاده از موتور الکتریکی باز و بسته می‌شود. کرکره‌های برقی به دلیل مزایای بسیاری که دارند، از جمله امنیت بالا، سهولت استفاده، زیبایی و تنوع در طرح و رنگ، به طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن هستند.

انواع کرکره برقی

  • کرکره برقی آلومینیوم
  • کرکره برقی فولاد منیزیوم
  • کرکره برقی پلی کربنات شفاف
  • کرکره برقی پانچ
  • کرکره برقی رول گیتر

تیغه کرکره برقی

تیغه ۵/۳ سانتی متری که استفاده هایی نظیر پنجره های منازل مسکونی و ویلا ها، اتومبیل های پخش مواد غذایی، ماشین های آتش نشانی، ایستگاه های بی آر تی و اتوبوس را دارد. تیغه های ۶ سانتی متری که غالبا استفاده کمتری نسبت به دیگر تیغه ها دارد. تیغه های کرکره اتوماتیک ۸۰ میلیمتر یا ۸ سانتی متری استاندارد این سایز تیغه های کرکره بیشترین تقاضا را برای تمامی مصارف مسکونی، تجاری صنعتی، اداری، پنجره، تراس، ورودی درب واحد آپارتمان.

محافظت از بیلبورد ها و تلویزیون های شهری، سوله ها، سقف اتوماتیک استخر و باغچه، دیوار های استخر تابستانی و زمستانی داراست. تیغه های ۱۰۰ میلیمتری این تیغه ها که تنها موارد استفاده شان سوله ها، درب های صنعتی و با عرض و ارتفاع های بیش از  5 در 5 متر می باشد. درب شیشه ای از دیگر محصولات مجموعه شیشه رسالت با کیفیت بالا و هزینه مناسب می باشد برای خرید و استعلام قیمت با ما در تماس باشید.

انواع کرکره برقی
انواع کرکره برقی

فاکتورهای مهم برای انتخاب نوع تیغه کرکره برقی

  • اندازه عرض و ارتفاع محل مورد نظر
  • میزان تردد
  • نوع شرایط آب و هوایی
  • مقدار بودجه در نظر گرفته شده

کرکره اتوماتیک السا ایتالیا نوع دیگری از تیغه کرکره برقی را به تولید انبوه رسانده است . این تیغه های کرکره اتوماتیک از جنس فولاد منیزیوم و سه جداره بوده و با پلی اورتان صنعتی پر می شوند و وزنی به ازای هر متر مربع ۸۰۰/۷ دارند .تیغه های السا ایتالیا  ۱۰۰% بی صدا و با دارا بودن پلی اورتان ، عایق صدا نیز هستند. تیغه کرکره برقی السا ایتالیا  عایق حرارت و ضد اشتعال هم هست.

با خصوصیات ذکر شده برای کرکره های برقی السا ایتالیا، تقاضا برای این نوع تیغه بسیار بالا رفته است. تمامی تیغه های کرکره اتوماتیک السا در شاخه هایی به طول ۵/۷ متر تولید می شوند ولی برای اندازه های ویژه حتی تا ۱۰ متر طول هم ارایه می شوند. تیغه های السا ایتالیا نمونه ایرانی هم دارند که از جنس گالوانیزه بوده و به جای پلی اورتان صنعتی از فوم سرد استفاده می شود که به خودی خود دارای کیفیت پایین و پر سر و صدا هستند.

تیغه های کرکره موجود در بازار ایران اکثرا از ذوب کردن ضایعات آلومینیوم مانند درب و پنجره های ساختمان بدست و به مرحله اجرا می رسند، قاعدتا با توجه به کیفیت پایین آلومینیوم و رنگ های پاششی عموما پر سرو صدا و باعث نارضایتی افراد می گردد. تیغه های کرکره برقی السا با توجه به درجه سختی ۱۲ دارای ویژگی ضد سرقت هم هستند. ضد سرقت بودن بدین معنی است که با وسایلی نظیر دیلم و وسایل این چنینی سارقین هرگز نخواهند توانست به درون ملک وارد شوند.

مزایای کرکره برقی

کرکره‌ های برقی به دلیل استحکام و قفل‌های قوی، امنیت بالایی را برای محل سکونت یا کار شما فراهم می‌کنند. کرکره‌ های برقی با استفاده از ریموت کنترل به راحتی باز و بسته می‌شوند. کرکره‌ های برقی می‌توانند به عنوان عایق صدا و حرارت عمل کرده و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کنند. کرکره‌ های برقی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توانند به زیبایی نمای ساختمان شما بیفزایند. انواع پارتیشن شیشه ای را با مناسب ترین قیمت می توانید از مجموعه شیشه رسالت تهیه کنید جهت استعلام قیمت پارتیشن شیشه ای با مجموعه شیشه رسالت تماس بگیرید.

مزایای کرکره برقی
مزایای کرکره برقی

ریل های کرکره برقی

ریل های معمولی از جنس آلومینیوم که درون فریم فلزی پروفیل ۴۰*۴۰ قرار می گیرند. این ریلها به دلیل اینکه درون فریم هستند از عرض ورودی هر طرف ۶ سانتی متر کم می کنند که این شاخصه ، خیلی مورد پسند نیست مگر اینکه آهن کشی قبل از اتمام سنگ نما کارگذاری شود. نوع دوم ریل های کرکره اتوماتیک، ریل های پشت پروفیل دار هستند. این نوع ریلها از روبرو به پروفیل ها پیچ شده و از عرض ورودی کم نمی کنند.

نوع سوم که بهترین نوع ریل کرکره اتوماتیک است، ریل فولادی با ورق ۲ میلیمتری و با زوار مویی پانچ است. ریل های کرکره برقی فولادی دارای امنیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر هم خانواده های خود است. تمام انواع ریل های کرکره برقی ذکر شده با مویی پرز بلند عایق میشوند که این امر باعث جلوگیری از ورود گرد خاک و سرو صدا به داخل ساختمان می شود. تیغه های کرکره اتوماتیک با داشتن شکل های ظاهری مختلف مانند قوس دار و و همچنین تنوع رنگی که دارد درصد انتخاب بیشتری نسبت به دیگر مدل های درب اتوماتیک دارد زیرا می توان با هم سو کردن رنگ کرکره ها با مکان مورد استفاده زیبایی خاصی بوجود آورد.

تیغه های رول آپ السا ایتالیا هر چند قوس دار هستند ولی بدلیل دو رو نما بودن نیز با توجه به داشتن سطح و رنگ با کیفیت و ماندگار و ضد خش، انتخاب اول تمامی کارفرمایان محترم است. با توجه به سلایق مختلف، مجموعه السا اقدام به چاپ لیزری با کیفیت بسیار بالا و با ماندگاری و دوام بالا نموده است. این چاپ می تواند لوگو یا طرح و یا عکسی از فروشگاه، شرکت یا کارخانه باشد.

کرکره برقی طرح چوب

سیستم کرکره های برقی در دنیای مدرن بیشترین کاربرد را دارند. به کرکره برقی، کرکره اتوماتیک هم می گویند. استفاده از کرکره اتوماتیک به محیط زندگی یا محل کار شما امنیت بیشتری می بخشد .کرکره برقی ها مزایای زیادی دارند ، در طرح ها و رنگ های مختلف از جمله طرح چوب در دسترس هستند. در مراکز صنعتی کرکره برقی ها با استفاده از ریموت کنترل به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند. کرکره اتوماتیک موارد استفاده زیادی دارد مانند محل کار و انبار ها. برای کرکره پنجره و درب شیشه ای مغازه و درب اتوماتیک پارکینگ نیز می توان از کرکره اتوماتیک استفاده کرد.

کرکره اتوماتیک برقی بر اساس نیاز مشتری در انواع آلومنیومی و گالوانیزه و کرکره پلی کربنات شفاف ، طراحی و اجرا می شود . از کرکره برقی در منازل مسکونی برای کرکره برقی پنجره و درب اتوماتیک پارکینگ استفاده می شود که می توانید با استفاده از کنترل از راه دور کرکره برقی پنجره منزل خود را باز و بسته کنید.  تمامی محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. تخصص مجموعه رسالت گلاس تعميرات و نصب كركره برقی، کرکره پنجره، کرکره پلی کربنات شفاف، کرکره رول گیتر و درب رول آپ می باشد. برای اطلاع از مزایای استفاده از کرکره برقی پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت شیشه رسالت مطالعه نمایید.

ویژگی های کرکره برقی
ویژگی های کرکره برقی

کرکره برقی آلومینیوم

 این نوع تیغه کرکره برقی از بیلت استاندارد آلومینیوم با تکنیک اکستروژه تولید می شود و در اصطلاح تیغه کرکره آلومینیوم اکسترود نامیده می شود. این تیغه کرکره ها در مرحله بعد، از رنگ الکترواستاتیک ضد خش پوشانده می شوند. بعضی کارخانه ها در این مرحله اقدام به عرضه تیغه کرکره برقی های تولیدی خود می نمایند ولی بعضی دیگر کارخانه ها بر چسب هایی به تیغه کرکره ها می چسبانند. این برچسب ها با برند تولید کننده تیغه کرکره برقی، از خش افتادن تیغه کرکره ها در هنگام حمل و نقل و نصب جلوگیری می کنند. به این تیغه کرکره برقی های برچسب دار در اصطلاح تیغه لیبل دار می گویند.

تفاوت اصلی تیغه های کرکره برقی

  • وزن تیغه و میزان آلومینیوم استفاده شده در هر متر مربع
  • درصد استفاده از آلومینوم بازیافتی نسبت به بیلت استاندارد و فابریک آلومینیوم
  • برند کارخانه سازنده آن می باشد.

ویژگی های کرکره برقی

  • جنس آلومینیوم
  • دوجداره از نوع بی صدا و بدون نا خالصی
  • با مقاومت بالا، رنگ الکترواستاتیک کوره ای مقاوم در برابر آفتاب و تغییرات آب و هوایی
  • وزن 7/5 کیلوگرم در هر متر مربع و به ارتفاع 8 سانتی متر.

کاربرد های کرکره برقی

  • پارکینگ: کرکره‌ های برقی یکی از پرکاربردترین درب‌ ها برای پارکینگ‌ ها هستند.
  • مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها: کرکره‌های برقی برای تامین امنیت مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها در ساعات تعطیلی استفاده می‌ شوند.
  • انبارها و سوله‌ ها: کرکره‌ های برقی برای درب انبار ها و سوله‌ ها به دلیل استحکام و امنیت بالا استفاده می‌ شوند.
  • پنجره‌ ها: کرکره‌ های برقی می‌ توانند برای پنجره‌ ها نیز استفاده شوند و به عنوان سایبان و حفاظ عمل کنند.
اجزای کرکره برقی
اجزای کرکره برقی

اجزای کرکره برقی

  • موتور ساید
  • موتور توبلار 
  • تیغه آلومینیوم
  • پانچ دار یا بدون پانچ
  • تیغه پلی کربنات

نکات مهم در انتخاب کرکره برقی

قبل از انتخاب کرکره برقی، باید نوع کاربری آن را مشخص کنید. برای مثال، کرکره برقی پارکینگ با کرکره برقی مغازه از نظر جنس تیغه و موتور با هم تفاوت دارند. کرکره‌های برقی در قیمت‌های مختلف موجود هستند. قبل از خرید، باید بودجه خود را تعیین کنید. کرکره برقی باید از نظر امنیتی قوی باشد و به قفل‌های مناسب مجهز باشد. قبل از خرید کرکره برقی، از خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده اطمینان حاصل کنید. برای عیب یابی کرکره برقی و نحوه نگهداری از آن توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت شیشه رسالت مطالعه کنید.

کرکره برقی چه کاربردهایی دارد؟

کرکره برقی یکی از پرکاربرد ترین درب‌ ها برای پارکینگ‌ ها، برای تامین امنیت مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها در ساعات تعطیلی، برای درب انبار ها و سوله‌ ها به دلیل استحکام و امنیت بالا، برای پنجره‌ ها به عنوان سایبان و حفاظ کاربرد دارد.

انواع کرکره برقی پرکاربرد کدام می باشند؟

کرکره برقی آلومینیوم، کرکره برقی فولاد منیزیوم، کرکره برقی پلی کربنات شفاف، کرکره برقی پانچ، کرکره برقی رول گیتر از انواع کرکره برقی پرکاربرد می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *