نصب شیشه سکوریت چگونه است؟وویژگی های شیشه سکوریت

نصب شیشه سکوریت


نصب شیشه سکوریت دارای مراحل و فرآیندهایی است که برای اجرای آن نیاز به تجربه و تخصص دارد. به همین دلیل توصیه می شود که نصب و اجرای شیشه های سکوریت را به افراد متخصص بسپارید. این شیشه ها اجزای مختلفی دارند به همین دلیل برای نصب این شیشه ها باید با ابزار و یراق های این محصول آشنایی کاملی داشته باشید.


شیشه سکوریت چیست؟
شیشه های سکوریت نیز مانند شیشه های معمولی است با این تفاوت که این شیشه ها در کوره های مخصوص و طی فرآیند خاصی تبدیل به شیشه هایی مقاوم و نشکن می شود. این شیشه ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و کاربردهای فراوانی را دارد. امروزه اکثر شیشه های به کار رفته در صنعت ساختمان سازی از نوع سکوریت بوده تا ایمنی ساختمان را برقرار کند.


فرآیند سکوریت کردن شیشه
برای سکوریت شدن شیشه ها ابتدا آن ها را درون کوره ها و تحت حرارت های بسیار بالا قرار می گیرند که این دما بالای 700 درجه می باشد. این شیشه ها بعد از فرآیند حرارت دهی به سرعت و با استفاده از دستگاه های مخصوص سرد می شوند. این دستگاه ها باد سرد را به شیشه ها می دمند که همین امر باعث نشکن شدن و مقاومت بالای این شیشه ها می گردد.


مزایای شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت از استحکام بالایی برخوردار هستند و از این رو می توانند ایمنی ساختمان شما را تضمین کنند.
کیفیت بالا و عمر طولانی از دیگر مزایای این شیشه ها محسوب می شود.
نصب و اجرای راحت و سریع نیز یکی دیگر از مزایای شیشه های سکوریت می باشد. 
تنوع رنگی این شیشه ها باعث پرطرفدار شدن این محصول شده است.
شیشه های سکوریت عایق حرارتی خوبی بوده و مصرف انرژی ساختمان شما را به صورت چشگیری کاهش می دهد.
قیمت این محصول در مقایسه با کیفیت بالا مناسب می باشد.
از اصلی ترین مزایای این شیشه ها نشکن بودن آن ها می باشد.
این شیشه ها در صورت شکستن کاملا بی خطر بوده و هیچ خطری اطرافیان را تهدید نخواهد کرد.
عایق صوتی از دیگر مزیت های شیشه سکوریت است که باعث کاهش سر و صدا می گردد. 
شیشه های سکوریت مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.


موارد استفاده شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت در صنعت ساختمان سازی بسیار پرکاربرد می باشد.
از این شیشه ها در صنعت خودروسازی برای ساخت شیشه های اتومبیل به کار برده می شود تا در هنگام حادثه مقاوم باشد و خطری سرنشینان را تهدید نکند.
به دلیل عایق بودن این شیشه ها از این محصول برای ساخت پارتیشن ها استفاده می شود.
به علت مقاومت بالای این شیشه ها در برابر حرارت، از این محصول برای ساخت لوازم خانگی استفاده می شود.
در فروشگاه ها و درب های ورودی ساختمان ها شیشه های سکوریت مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین از این محصول برای ساخت لوازم تزیینی و گلدان ها نیز استفاده می شود.


قیمت شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت دارای ابعاد و ضخامت های مختلفی است به همین دلیل قیمت ثابتی را نمی توان برای این محصول تعیین کرد. به همین دلیل عواملی همچون ابعاد شیشه، ضخامت آن، متریال های به کار رفته در ساخت، ابزار و یراق آن و … بر روی قیمت شیشه های سکوریت تاثیر می گذارد.


نحوه شکستن شیشه سکوریت
یکی از ویژگی های منحصر به فرد شیشه های سکوریت که باعث تمایز این شیشه ها با دیگر شیشه ها می شود، نحوه شکستن آن ها می باشد. این شیشه ها مقاومت بالایی داشته و به راحتی نمی شکند ولی در صورت شکستن تبدیل به قطعات ریز صیقلی می شود که خاصیت برندگی ندارد و به همین دلیل هیچ آسیبی به اطرافیان وارد نمی کند.


ضخامت شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت ضخامت های مختلفی دارد و هر چه ضخامت بیشتری داشته باشد، کیفیت و مقاومت آن نیز بیشتر است. به همین دلیل در مکان هایی که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، از شیشه های سکوریت با ضخامت بالا استفاده می شود.


رنگ شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت معمولا بی رنگ بوده ولی می توان آن را با استفاده از روش های مختلفی در رنگ های مختلفی تولید کرد. از جمله رایج ترین این روش ها سند بلاست می باشد. به همین دلیل شما می توانید این شیشه ها را در دو نوع مات و شفاف و در رنگ های مختلفی تولید کرد و به همین دلیل با انواع دکوراسیون ها هماهنگ می باشد.


برش شیشه سکوریت
همان طور که عنوان کردیم شیشه های سکوریت نشکن است به همین دلیل نمی توان آن ها را به صورت معمولی برش داد و برای برش آن باید از دستگاه های مخصوص استفاده کرد. از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه برش سی ان سی اشاره نمود.


ویژگی شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت سطحی صاف و صیقل داشته و پاک کردن آن راحت می باشد.
این شیشه ها در دو نوع مات و شفاف و در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد.
این شیشه ها انعطاف بالایی داشته و قابل نصب در تمامی مکان ها می باشد.
از جمله اصلی ترین و مهم ترین ویژگی شیشه های سکوریت نشکن بودن این شیشه می باشد.


تولید شیشه سکوریت
تولید شیشه های سکوریت نیاز به دستگاه هایی پیشرفته دارد تا این شیشه ها به صورت کاملا تخصصی تولید شود به همین دلیل باید این شیشه ها را از فروشگاه های بزرگ و معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آن مطمین باشید. متریال های به کار رفته در تولید شیشه های سکوریت از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در هنگام خرید بهتر است به کیفیت این محصول توجه داشته باشید.


کاربرد شیشه سکوریت در صنعت ساختمان سازی
یکی از کاربردهای وسیع شیشه های سکوریت در صنعت ساختمان سازی می باشد. از این شیشه ها در بالکن ها، تراس ها، حمام ها، ورودی ساختمان ها، راه پله ها و … استفاده می شود.


نحوه تشخیص شیشه سکوریت
شیشه های سکوریت نیز همانند شیشه های معمولی است و تنها در نحوه شکستن آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد به همین دلیل نمی توان به راحتی این شیشه ها را به راحتی تشخیص داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *