شیشه سکوریت و موارد کاربرد آن چیست؟

شیشه ها در کنار زیبایی و قابلیت هایی که دارد، معایب و مشکلات دیگری مانند شکستن و آسیب رساندن به اطرافیان را نیز دارد. شیشه سکوریت این مشکل را برطرف کرده و با طراحی و خاص باعث شده که این شیشه ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه داشته و پس از شکستن هیچ ضرری برای اطرافیان نداشته باشد.
شیشه های سکوریت که به شیشه های میرال نیز معروف است، کاربردهای زیادی داشته که عمده کاربردهای آن استفاده از این شیشه ها در صنعت ساختمان سازی می باشد.
شیشه های سکوریت علیق صوت و حرارت بوده و استفاده از آن باعث برقراری آرامش در ساختمان و کاهش مصرف انرژی می شود که این ویژگی باعث پرفروش شدن این محصول در بازار شده است.
این شیشه ها در ساخت لوازم خانگی نیز کاربردهای فراوانی دارد و این شیشه برای ساخت دکوراسیون ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه ساخت شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت در واقع همان شیشه های معمولی است که طی فرآیند حرارت دهی و در دستگاه های مخصوص به شیشه سکوریت تبدیل می شود. برای تولید این شیشه ها آن ها را تا دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند و سپس با استفاده از دستگاه هوای سر را به این شیشه ها می دمند. با این کار استحکام شیشه های سکوریت افزایش پیدا کرده و به راحتی نمی شکند. برای تولید این شیشه ها نیاز به تخصص و تجهیزات مخصوصی می باشد و این شیشه ها در کارخانه های صنعتی تولید می شود.

مزایای شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت انعطاف بالایی دارد.
این شیشه ها استحکام بالایی داشته و به راحتی نمی شکند.
شیشه های سکوریت کیفیت بالایی داشته و به همین دلیل تا مدت ها برای شما ماندگاری دارد.
این شیشه ها دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته و می توان انواع طرح ها را بر روی آن چاپ کرد.
شیشه های سکوریت زیبایی های خاص و منحصر به فردی داشته و می توان آن را به دو شکل مات و شفاف تولید کرد.
این شیشه ها در مقایسه با قابلیت ها و کیفیت بالایی که دارند، دارای قیمت مناسبی هستند.
این شیشه ها ضدخش بوده و با گذشت زمان زیبایی خود را از دست نخواهند داد.
اصلی ترین مزیت این شیشه ها که باعث پراستفاده شدن آن شده، کیفیت و ایمنی بالای شیشه های سکوریت می باشد.
شیشه های سکوریت عایق خوبی در برابر صوت و حرارت بوده و باعث برقراری آرامش در ساختمان و کاهش مصرف انرژی می شود.
در صرتی که این شیشه ها بشکند به قطعات ریز صیقلی تبدیل شده که هیچ آسیبی به اطرافیان وارد نمی کند.
این شیشه ها ضد حرارت بوده و به انتشار آتش کمکی نمی کند.
این شیشه ها را می توان به صورت فریم دار و بدون فریم استفاده کرد.

ایمنی شیشه سکوریت

از اصلی ترین مزیت شیشه های سکوریت امنیت بسیار بالای آن می باشد. سطح نفوذ این شیشه ها غیر ممکن بوده و همین عامل نشان دهنده ایمنی بالای این شیشه ها است. از این شیشه ها می توان در حمام نیز استفاده کرد زیرا حرارت بالا باعث آسیب رساندن به این شیشه ها نمی شود.

ضخامت شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت ضخامتی پنج برابر شیشه های معمولی داشته و می توان آن را در انواع ضخامت ها تولید کرد. ضخامت این شیشه ها تاثیر زیادی بر روی ایمنی این شیشه ها دارد و ضخامت آن با توجه به درخواست مشتری تولید می شود.

شکستن شیشه های سکوریت

شیشه های سکوریت مقاومت بسیار بالایی داشته و به راحتی نمی شکنند ولی در صورتی که این شیشه ها بشکنند تبدیل به قطعات بسیار ریز صیقلی شده که قابلیت برش نداشته و هیچ خطری برای اطرافیان ندارد به همین دلیل می توان از این شیشه ها در انواع مکان ها استفاده کرد.

مقاومت دمایی شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت مقاومت دمایی بسیار بالایی داشته و این خود یکی از مزیت های این شیشه ها می باشد. این مقاومت حرارتی باعث شده که این شیشه ها در همه جا کاربرد داشته باشند. همین ویژگی باعث شده که این شیشه ها در مکان هایی مانند استخر و جکوزی مورد استفاده قرار گیرد.

موراد استفاده شیشه سکوریت

از شیشه های سکوریت در مکان هایی به کار برده می شود که نیاز به تحمل ضربه و حرارت بالایی داشته باشد. از جمله این مکان ها عبارت است از:
از شیشه های سکوریت در صنعت خودروسازی استفاده می شود و شیشه های جلو و عقب اغلب خودروها از شیشه سکوریت بوده تا در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته و در صورت شکستن به کسی آسیب وارد نکند.
در صنعت ساختمان سازی از شیشه های سکوریت برای ورودی ساختمان و یا ساخت کابینت های شیشه های، شیشه های بخاری،‌ درب هود، سینک های شیشه ای و … استفاده می شود.
از شیشه های سکوریت در اتاق های عمل استفاده می شود تا تحمل هر گونه فشاری را داشته باشد و دچار خش نشده و پس از مدتی کیفیت خود را از دست ندهد.

کاربرد شیشه سکوریت

شیشه های فروشگاه، مغازه ها، بانک ها و …
شیشه های دودبند راه پله ها
حفاظ و نرده های شیشه ای
شیشه های حمام
پارتیشن های شیشه ای
شیشه بالکن یا تراس
ساخت لوازم خانگی
ساخت دکوراسیون

شیشه سکوریت مات

شیشه های سکوریت مات از شیشه هایی است که دید را محدود می کند. این شیشه ها را می توان با روش های مختلفی از جمله سند بلاست به شکل شیشه های مات و یا نیمه مات درآورد. این شیشه ها کاربردهای زیادی داشته و برای مکان هایی که نیاز به محدود شدن دید دارد، مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله این مکان ها می توان به شیشه های حمام، سونا و جکوزی و … اشاره کرد.

نحوه برش شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت به گونه ای طراحی شده اند که در برابر هر گونه فشاری شکسته نشوند. بنابراین نمی توانید این شیشه ها را به راحتی برش داده و برای برش زدن این شیشه ها به ابزار و دستگاه خاصی نیاز است. برای برش این شیشه ها را بر روی میز مخصوص قرار داده و با استفاده از دستگاه سی ان سی این شیشه ها برش داده شود.

قیمت شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت به دلیل مقاومت بالا و انجام مراحل بیشتر برای تولید این شیشه ها، در مقایسه با شیشه های معمولی دارای قیمت بالاتری بوده که این خود یکی از معایب این شیشه ها محسوب می شود ولی به علت مقاومت و ماندگاری بالا معمولا افراد ترجیح می دهند که در ساختمان خود از این شیشه ها استفاده کنند. عوامل زیادی بر روی این شیشه ها تاثیرگذار است که از جمله این عوامل می توان به ابعاد شیشه ها، ضخمت آن ها، مات یا شفاف بودن و … اشاره کرد.

خرید شیشه سکوریت

برای خرید شیشه های سکوریت باید ابتدا مکانی که قرار است این شیشه در آن استفاده شود را در نظر گرفته و سپس ابعاد و ضخامت آن را در تعیین نمایید. در صورتی که قصد دارید از این شیشه ها برای شرکت خود استفاده کنید می توانید لوگو و یا طرح خاصی را بر روی آن چاپ کنید.

نصب شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت نصب سختی نداشته و با توجه به درخواست مشتری ابزار و یراق آن تعیین می شود. برخی افراد ترجیح می دهند که از شیشه های سکوریت فریم دار استفاده کنند تا این شیشه ها را از حالت یکنواختی خارج کنند. بهتر است برای نصب شیشه های سکوریت از یک نصاب با تجربه کمک بگیرید تا با نصب صحیح و اصولی باعث ماندگاری بیشتر این شیشه ها شوند.

ابعاد شیشه سکوریت

یشه های سکوریت این قابلیت را دارد که در ابعادهای مختلفی تولید شود. بنابراین هیچ گونه نگرانی ای برای ابعاد این شیشه ها وجود نداشته و می توان آن را در تمامی اندازه ها و شکل ها برش داد.

حمل شیشه های سکوریت

در هنگام حمل شیشه های سکوریت دقت زیادی شده تا در طی حمل آسیبی نبینند. این شیشه ها را درون جعبه های مخصوصی قرار داده و بین هر لایه از این شیشه ها یک لایه قرار می دهند تا با یکدیگر تماس نداشته باشند. ولی با توجه به مقاومت بالای این شیشه ها، امکان ضربه دیدن در طی فرآیند حمل وجود ندارد.

انواع شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت فرآیند تولید یکسانی داشته و پس از تولید این شیشه ها می توان آن را با روش های مختلفی طراحی کرد. از جمله روش های رایج سندبلاست بوده که با استفاده از این روش می توان آن را به انواع رنگ ها در آورده و طرح و یا نوشته خاصی را بر روی آن چاپ کرد. این ویژگی شیشه های سکوریت باعث شده که استفاده از این شیشه ها در شرکت ها بسیار رواج پیدا کند. در نتیجه شیشه های سکوریت را می توان در انواع رنگ ها و طرح ها درآورده که این ویژگی باعث محبوبیت این شیشه در بین طراحان دکوراسیون شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *