شیشه لمینیت، مزیت و کاربرد آن(پارت اول)

شیشه لمینت از جمله شیشه های پراستفاده در صنعت ساختمان سازی می باشد. شیشه های لمینت از دو و یا چند لایه تشکیل شده که در بین این لایه ها از طبق هایی استفاده می شود که باعث می شود که هنگامی که این شیشه ها می شکند، شیشه ها در سر جا خود نگه داشته و به اطراف پخش نشود.

کاربرد شیشه لمینت

شیشه های لمینت ایمنی بسیار بالایی داشته و به همین دلیل کاربردهای فراوانی دارد که از جمله اصلی ترین کاربرد های این شیشه ها عبارت است از:

بانک ها و دیگر موسسات
شیشه های اتومبیل
ساختمان های تجاری و مسکونی
فرودگاه ها و اماکن تجاری
کفپوش در کوراتیوها
صرافی ها و طلافروشی ها
فروشگاه های بزرگ و مراکز تجاری

مزیت های شیشه لمینت

شیشه های لمینت در کوره ها پس از حرارت دیدن تبدیل به شیشه های نشکن شده و به راحتی نمی شکنند.
اصلی ترین ویژگی های شیشه های لمینت ایمنی بالای این شیشه ها می باشد که باعث می شود در هنگام شکستن بر سر جای خود مانده و در اطراف پخش نشود.
از آن جا که شیشه های لمینت عایق بسیار خوبی در برابر سر و صدا و آلودگی می باشد، استفاده از این شیشه ها در شهرهای شلوغ و آلوده مورد توجه قرار گرفته است.
طلق موجود در شیشه های لمینت باعث شده که این شیشه ها محافظت بالایی در برابر اشعه های ماوراء بنفش داشته باشد.
همچنین این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و مانع از اتلاف انرژی می شود و مصرف سوخت شما را بسیار کاهش می دهد.
شیشه های لمینت ضد گلوله بوده و به همین دلیل در بانک ها، طلافروشی ها، صرافی ها و سایر مکان هایی که به محافظت نیاز دارد، از این شیشه استفاده می شود.
این شیشه ها کیفیت بسیار بالایی داشته و عمر آن طولانی می باشد.
شیشه های لمینت تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته و با تمامی دکوراسیون ها هماهنگ می شود.
این شیشه ها در مقایسه با قابلیت هایی که دارد، قیمت آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

شیشه فتولمینت

شیشه های فتولمینت شیشه هایی است که بر روی آن طرحی گرافیکی لمینت شده است. این طرح ها را می توان بر روی پارچه و یا طلق نقش بست و یا به صورت مستقیم آن را بر روی شیشه اجرا کرد. در لمینت پارچه، طرح گرافیکی دلخواه بر روی پارچه چاپ شده و به صورت دایٔم بین دو شیشه لمینت می شود.
در لمینت طلق، به صورت دیجیتال طرح مورد نظر بر روی طلق چاپ شده و بین دو شیشه لمینت می گردد. در روش چاپ مستقیم بر روی شیشه، طرح به صورت مستقیم بر روی شیشه چاپ می شود.

شیشه لمینت رنگی

شیشه های لمینت در انواع رنگ ها موجود بوده و از آن می توان برای زیبایی و هماهنگی در دکوراسیون ها استفاده کرد. این شیشه ها تمامی خواص شیشه های لمینت را داشته که به صورت رنگی موجود است. از جمله پراستفاده ترین شیشه های لمینت، شیشه های شفاف می باشد و برای مکان هایی که نیاز به محافظت دارد مانند حمام و استخرها می توان از شیشه های لمینت مات استفاده کرد.

قیمت شیشه لمینت

قیمت شیشه لمینت به عوامل زیادی بستگی دارد. برای برآورد قیمت این شیشه ها ابتدا باید ضخامت و ابعاد آن را تعیین کنید. جهت اطلاع از هزینه های شیشه های لمینت کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس گرفته تا شما را از قیمت های دقیق و روز این شیشه ها مطلع کنیم.

ضخامت شیشه لمینت

شیشه های لمینت در ضخامت های مختلفی موجود بوده که هر چه ضخامت این شیشه ها بیشتر باشد، کیفیت بیشتری نیز دارد. ضخامت این شیشه ها تاثیر زیادی بر روی قیمت و میزان مقاومت آن در برابر صوت و حرارت می گذارد.

نحوه شکستن شیشه لمینت

شیشه های لمینت نشکن بوده و به راحتی نمی شکند ولی در صورتی که به هر دلیل بشکند، به دلیل طلق به کار رفته در بین لایه های شیشه، خرده های این شیشه به اطراف پخش نشده و بر سر جای خود باقی می ماند. این نحوه شکستن باعث شده که ایمنی این شیشه ها افزایش پیدا کرده و در هنگام زلزله هیچ آسیبی به اطراف وارد نکند.

خرید شیشه لمینت

شیشه های لمینت از ضخامت های مختلفی تشکیل شده که با توجه به مکانی که این شیشه ها باید در آن نصب شود، ضخامت این شیشه ها متفاوت می باشد. بنابراین پیش از اقدام به خرید این شیشه ها باید هدف خود را از خرید مشخص کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی نوع خاصی از این شیشه ها را خریداری کنید.

نحوه ساخت شیشه لمینت

برای ساخت شیشه های لمینت آن را درون کوره هایی با درجه حرارت بسیار بالایی قرار داده و در بین هر لایه شیشه یک لایه طلق پی وی بی قرار می دهند و پس از عبور این شیشه ها از دستگاه اتوکلاو، این لایه پی وی بی بر روی دو لایه شیشه چسبیده و سبب افزایش استحکام و امنیت این شیشه می شود. 
این لایه قرار گرفته در بین دو شیشه باعث می شود که در هنگام شکستن خرده های شیشه به این طلق چسبیده و فرو نریزند.

نصب شیشه لمینت

شیشه های لمینت دارای ابزار و یراق های مختلفی هستند و دارای ریزه کاری زیادی است. به همین دلیل باید از یک نصاب حرفه ای برای نصب این شیشه ها استفاده کرد تا علاوه بر زیبایی، باعث افزایش استحکام و طول عمر این شیشه ها شد.

نحوه تشخیص شیشه لمینت

شیشه های لمینت از نظر ظاهری تفاوت چندانی با دیگر شیشه ها نداشته و هر کسی قادر به تشخیص این شیشه ها نمی باشد. راحت ترین روش تشخیص این شیشه ها در نوع شکستن آن می باشد. شیشه های لمینت در هنگام شکستن تنها به قطعات ریزی تبدیل شده و بر سر جای خود باقی می مانند و فرو نمی ریزند. 
شیشه های لمینت قیمت بیشتری در مقایسه با سایر شیشه ها دارد. همچنین این شیشه ها از وزن بیشتری نیز برخوردار می باشد.

تفاوت شیشه لمینت با شیشه سکوریت

شیشه های لمینت دارای وزن بیشتری در مقایسه با شیشه های سکوریت می باشد.
شیشه های لمینت از قیمت بالاتری برخوردار است.
از اصلی ترین و مهم ترین تفاوت بین شیشه های سکوریت و شیشه های لمینت در نحوه شکستن آن ها می باشد. شیشه های سکوریت در هنگام شکستن به قطعات ریزی تبدیل شده که به اطراف پخش می شوند ولی شیشه های لمینت در هنگام شکستن به قطعات ریزی تبدیل شده ولی به اطراف پخش نمی شود و در سر جای خود باقی می ماند.

شباهت شیشه لمینت با شیشه سکوریت

این شیشه ها هر دو عایق صدا و حرارت می باشد.
هر دوی این شیشه ها نشکن بوده و به راحتی نمی توان آن را برش زد.
هر دو در هنگام شکستن آسیبی به اطراف وارد نمی کند.
این شیشه ها هر دو در برابر ضربه مقاوم هستند. 
میزان شفافیت هر دوی شیشه های یکسان می باشد.

نحوه برش شیشه لمینت

شیشه های لمینت نشکن بوده و به همین دلیل با وارد کردن ضربه نمی توان آن را شکست به همین دلیل برای برش دادن این شیشه ها باید از دستگاه های برش مخصوص استفاده کرد که از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه برش سی ان سی اشاره کرد.

طلق های پی وی بی موجود در شیشه های لمینت چیست؟

برای ساخت شیشه های لمینت یک لایه طلق پی وی بی در بین این شیشه ها قرار می دهند. این طلق مات بوده و پس از قرار گیری درون دستگاه این لایه ذوب شده و به چسبی بی رنگ تبدیل می گردد و باعث می شود که این دو لایه شیشه به خوبی بر روی هم بچسبند. این طلق پی وی بی باعث می شود که در هنگام شکستن خرده شیشه ها به این طلق چسبیده و در جای خود باقی بماند.

ابعاد شیشه لمینت

شیشه های لمنیت این قابلیت را دارند که در انواع سایزها تولید شوند. بنابراین ابعاد این شیشه ها با توجه به نیاز و درخواست مشتری تولید می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *