قیمت شیشه سکوریت

قیمت شیشه سکوریت

عوامل متعددی بر روی قیمت شیشه سکوریت تاثیر گذار است که از جمله مهم ترین آن می توان به کیفیت این محصول اشاره کرد. از دیگر عواملی که بر روی قیمت این محصول تاثیر گذار می باشد عبارت است از:

ابعاد شیشه

با توجه به مکان کاربردی هر شیشه، قیمت آن نیز متفاوت می باشد. بنابراین یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت شیشه سکوریت ابعاد آن می باشد.

شکل منتظم

شیشه های سکوریت را می توان در اشکال گوناگون منتظم تولید کرد. بنابراین طرح شیشه نیز بر روی قیمت آن تاثیر گذار می باشد.

رنگ شیشه

شیشه های سکوریتی معمولا به رنگ های بی رنگ، مسی، بنز، دودی، آبی، سبز، برفی و طلایی در بازار موجوود است که این رنگ ها باعث تغییر قیمت این محصول می شود.

جاسازی و سوراخکاری

تجهیزاتی همچون دستگیره ها، قفل و لولا از مواردی است که تغییری بر روی قیمت این شیشه نمی گذارد ولی در صورتی که جاسازی غیر متعارفی باشد به همان نسبت نیز قیمت این شیشه ها تغییر می کند.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه های سکوریت شیشه های نشکنی بوده که در صنعت ساختمان سازی بسیار پر کاربرد می باشد. این شیشه ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قابلیت های بالایی دارد.
سکوریت کردن شامل عملیات حرارت دهی بر روی شیشه ها بوده که بر روی شیشه های ساختمانی اعمال می گردد.

قیمت شیشه سکوریت

تاریخچه شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت به عنوان شیشه های نشکن نیز شناخته می شود. این شیشه ها به دلیل مقاومت بالا و ایمنی زیادی که دارد به محض ورود به بازار خریداران زیادی را پیدا کرد. حدود ۴۵ سال پیش کارخانه ای به نام میرال اقدام به ساخت شیشه های سکوریت نمود به همین دلیل شیشه های سکوریت به نام شیشه میرال نیز شناخته می شود.

فرآیند سکوریت کردن شیشه ها

جهت سکوریت کردن شیشه ها، جام شیشه به شکل یکنواخت گرم شده تا به درجه بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد یعنی درجه نرمی شیشه برسد. پس از آن شیشه گرم شده توسط دمیدن هوای سرد به شکل هم زمان به هر دو طرف شیشه فورا سرد می شود. در طی این فرآیند، شیشه ها را تا حد نرم کردن حرارت می دهند و پس از آن سریعا به هر دو سمت شیشه هوایی بسیار سرد وزیده می شود.
از آن جا که در هنگام سرد کردن شیشه ها، لایه های خارجی در مقایسه با لایه های داخلی سریع تر سرد می شوند، باعث می شود که استحکام و مقاومت این شیشه ها بیشتر شود.

شیشه سکوریت رنگی

شیشه های سکوریت تنوع رنگی بالایی داشته و رنگ هایی همچون سفید، برنزی و دودی دارای فروش بالایی در بازار می باشد. اما در بین این رنگ ها، سکوریت سفید و یا همان بی رنگ بسیار پرفروش می باشد.

مراحل تولید شیشه سکوریت

اولین مرحله ساخت شیشه های سکوریت قرار گرفتن این شیشه ها در دستگاه های شستشو می باشد زیرا شیشه ها باید تمیز و عاری از هر گونه چربی و گرد و غبار باشد.
سپس در کوره های پیشرفته قرار گرفته و به وسیله المنت های قوی تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد به آن حرارت می دهند.
در این مرحله شیشه ها به صورت افقی مدام عقب و جلو رفته تا هر گونه قوس و موج شیشه ها از بین رود.
در مرحله بعدی شیشه های حرارت دیده درون دستگاه به وسیله بادهای خنک سرد می شوند تا به دمای عادی خود برسند.
پس از انجام مراحل بالا شیشه های سکوریت آماده شده است.

انواع شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد که از جمله آن ها می توان به شیشه سکوریت فلوت در انواع رنگ ها، شیشه سکوریت رفلکس در انواع رنگ ها و شیشه سکوریت مشجر در انواع رنگ ها اشاره کرد.

تشخیص شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت از نظر ظاهری با دیگر شیشه ها تفاوتی ندارد.
یکی از ویژگی های تشخیص شیشه های سکوریت، تحمل و مقاومت بالای این شیشه ها می باشد.
شیشه های سکوریت نشکن بوده و در صورتی که بر اثر ضربات بسیار بالا بشکنند به قطعات ریز صیقلی تبدیل شده که هیچ ضرری ندارد.
این شیشه ها خراش بر نداشته و بر اثر ضربه خراشیده نمی شود و کیفیت خود را حفظ می کند.
اگر با زاویه به این شیشه ها نگاه کنید حالتی مواج دارند.
با عینک پلاید می توانید این شیشه ها را تشخیص دهید که به صورت دایره های کوچک و بزرگ صورت می گیرد.

مزیت های شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت کاربردهای فراوانی دارد و به همین دلیل دارای ویژگی های زیادی است که در ادامه مهم ترین مزایای آن را برای شما بیان خواهیم کرد:

ایمنی شیشه های سکوریت

یکی از مهم ترین ویژگی های شیشه های سکوریت امنیت بالای این شیشه ها می باشد و همین ویژگی باعث شده است که از این شیشه ها در درب های اتوماتیک و مکان هایی که نیاز به محافظت دارند استفاده شود چرا که این شیشه ها به راحتی نشکسته و از ساختمان محافظت می کند.

ضخامت شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت در مقایسه با شیشه های معمولی ضخامت بیشتری دارد و یکی از دلایل امنیت این شیشه ها همین عامل می باشد. همچنین این شیشه ها را می توان در ضخامت های مختلف نیز تولید کرد.

شکستن بی خطر شیشه سکوریت

شیشه های معمولی هنگام شکستن به قطعات ریز تیزی تبدیل می شود که باعث آسیب رساندن به اطراف می شود ولی شیشه های سکوریت در صورت شکستن به قطعات بسیار ریز صیقلی تبدیل می شوند که تیز نبوده و هیچ آسیبی به اطرافیان وارد نمی کند.

مقاومت حرارتی بالای شیشه سکوریت

شیشه های سکوریتی مقاومت دمایی بسیار بالایی داشته و این ویژگی یکی از مزیت های مهم این شیشه ها می باشد. این شیشه ها در صورت آتش سوزی و یا تابش خورشید هیچ واکنشی از خود نشان نداده و به همین جهت به انتشار آتش کمکی نمی کند. به همین دلیل از این شیشه ها در مکان هایی مانند استخر که گرمای بالایی دارد، استفاده می شود.

قیمت مناسب شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت در مقایسه با کیفت و قابلیت هایی که دارد قیمت مناسبی داشته و با خرید آن ها تا مدت ها برای شما ماندگاری دارد.
شیشه های سکوریت عایق خوبی در برابر صدا بوده و باعث کاهش صداهای اطراف می شود.
این شیشه ها کیفیت بالایی داشته و به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد.
شیشه های سکوریت ضد خراش بوده و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی دهد.

مکان های کاربردی شیشه سکوریت

در ساخت شیشه های خودرو از شیشه های سکوریت استفاده می کنند تا ایمنی سرنشینان برقرار شود.
در ساخت لوازم خانگی همچون شیشه های گاز، هود و … از این شیشه ها استفاده می شود.
با توجه به این که شیشه های سکوریت قدرت تحمل دمایی بالا را دارد در مکان هایی همچون سونا، حمام و … به کار برده می شود. 
از آن جا که شیشه های سکوریت نور را به خوبی از خود عبور می دهد، در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.
در اتاق عمل و آزمایشگاه ها از این شیشه ها استفاده می شود.
از این شیشه ها در بانک ها و اداره جات مورد استفاده قرار می گیرد.
شیشه های سکوریت در اداره ها و محیط های کاری برای جداسازی بخش های ساختمان از یکدیگر استفاده می شود.

شیشه سکوریت مات

شیشه های سکوریت در انواع مختلفی طراحی شده اند که یکی از این نوع ها شیشه های سکوریتی مات می باشد. این شیشه ها برای مکان هایی که نباید به داخل دید داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این مکان ها می توان به حمام، استخر، سرویس بهداشتی، اتاق های عمل و … اشاره کرد. این شیشه ها با روش های گوناگونی به شیشه های مات تبدیل می شوند که یکی از آن ها روش سند بلاست می باشد.

نحوه برش شیشه سکوریت

از آن جا که این شیشه ها باید در مقابل ضربه مقاوم باشند، به گونه ای طراحی شده است که قابل برش نمی باشند و برش آن کار سختی است. 
برش این شیشه ها شرایط ویژه ای داشته و نیاز به ابزار و تجهیزات داشته و در هنگام برش باید دقت بسیاری به خرج داد زیرا ممکن است در طی عملیات برش به تکه های ریزی تبدیل شده و دیگر قابل استفاده نباشد.
یکی از این ابزار دستگاه برش سی ان سی می باشد که مخصوص برش این گونه شیشه ها می باشد و در هنگام استفاده از این دستگاه باید با نحوه کارکرد آن آشنا بوده و تجربه لازم را در این زمینه داشته باشید.

خرید شیشه سکوریت

در هنگام خرید شیشه سکوریت باید دقت کرده و این محصول را از فروشگاه ها و سایت های معتبر خریداری کنید تا کیفیت لازم را داشته باشد. همچنین پیش از خرید باید اندازه دقیق شیشه را داشته باشید زیرا در صورتی که ابعاد درست نباشد برش دادن آن کمی مشکل می باشد.

ضخامت شیشه سکوریت

ضخامت شیشه های سکوریت بین ۴ الی ۲۰ میل قابل تغییر می باشد. ضخامت این شیشه ها بر اساس مکان به کار بردن آن متفاوت می باشد. به عنوان مثال ضخامت شیشه هایی که در بخاری استفاده می شود با شیشه هایی که در راه پله ها استفاده می شود، متفاوت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *