فرآیند نصب شیشه سکوریت و انواع این نوع شیشه

نصب شیشه سکوریت 

شیشه سکوریت قوی تر و پایدارتر از شیشه های معمولی است. زمانی که شیشه سکوریت می شکند؛ به تکه های بسیار کوچک تبدیل می شود، این دقیقا شبیه زمانی است که شیشه ی جلوی اتومبیل در یک تصادف می شکند و این امر دلیلی برای نامگذاری این محصول با عبارت سکوریت می باشد، که در فارسی معادل کلمه « امنیت » است.

شیشه سکوریت همان شیشه معمولی است که مجددا تحت حرارت قرار گرفته است. به عبارت دیگر شیشه سکوریت چهار بار از شیشه معمولی، استحکام بیشتری دارد. سوراخ کردن یا برش دادن این محصول نتیجه ای جز خرد شدن آن ندارد، و تمام این عملیات ها باید در زمانی که فرآیند حرارت به پایان نرسیده است، اعمال گردد.

انواع شیشه

  • شیشه معمولی یا استاندارد که با روش های حرارتی تولید می گردد و برای رفع فشارهای داخلی از آن به آرامی فرآیند خنک کردن آن طی می شود. این شیشه پس از شکستن به تکه های بزرگ و دارای لبه های تیز تبدیل می شود و اغلب در مکان هایی به کار گرفته می شود که هزینه ها محدود است و نگرانی درباره ایمنی وجود ندارد.
  • شیشه سکوریت که شیشه ای مقاوم و محکمتر از شیشه های معمولی است، که توسط فرآیند حرارت شدید و خنک سازی سریع تولید می شود. از مزایای این شیشه می توان ایستادگی آن در برابر حرارت های بالا را نام برد.
  • شیشه چند لایه؛ یک گام دیگر در ایمنی به پیش رفته است و متشکل از دو شیشه معمولی می باشد که با نوعی چسب ایمن شده اند؛ بدین منظور اگر شیشه بشکند، تکه های آن جدا نشود.

چنانکه از تعاریف بالا بر می آید؛ شیشه های معمولی به راحتی برش می خورند و توسط افراد مبتدی نیز در مکان قابل استفاده آن به راحتی نصب می شوند، اما این نوع شیشه به دلیل فقدان ایمنی و همچنین کیفیت پایین، این روزها مورد استقبال عموم قرار نمی گیرند.اما درباره ی نصب شیشه سکوریت موضوع به قدری متفاوت است؛ چرا که شیشه سکوریت پس از فرآیند تولید قابل برش نیست و پیش از تولید باید در اندازه ی مورد نظر برش داده شود؛ در نتیجه شما باید اندازه های مورد نیاز خود را به کارخانه اعلام کنید و آنها محصول را در این اندازه ها تولید کنند، پس از این نصب شیشه سکوریت موانع کمتری خواهد شد. تعویض و نصب شیشه سکوریت امری حساس و تخصصی است و باید توسط افراد از پیش آموزش دیده انجام شود.

نقش یراق آلات در نصب شیشه سکوریت

برای نصب شیشه سکوریت، یراق آلات نیز نقش به سزایی را بر عهده دارند که نباید از توجه به آن غافل شد، چرا که طول عمر و عدم فرسایش این یراق آلات بر طول عمر شیشه سکوریت موثر است و هرقدر یراق آلات با کیفیت تر باشد، طول عمر شیشه سکوریت بیشتر خواهد شد.

فرآیند نصب شیشه سکوریت

شیشه ی سکوریت هم با وجود این همه ایمنی و استحکام، احتمال شکستن دارد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که هنگام نصب لبه های کار دچار ترک های هرچند کوچک شده و یا توسط یراق آلات غیر استاندارد تحت فشار نامتداول باشد. 

درنتیجه بهتر است نصب شیشه سکوریت را به افرادی بسپارید که دستی بر آتش این کار دارند و از کم و کیف این کار مطلع می باشند، ناآگاهی و عدم مهارت کافی می تواند باعث ایجاد آسیب هایی شود که در آینده خود را نشان خواهد داد و فرآیند نصب شیشه ی سکوریت باید به گونه ای طی شود که در آن همه ی این موارد از نظر گذرانده شود.

ایمنی های لازم برای مصرف‌کنندگان شیشه سکوریت

این محصول در حمام های شیشه ای نیز کاربرد دارد و از آنجا که فرآیند تولید آن خنک سازی سریع از دمای خیلی به بالا به دمای پایین است، مقاومت خوبی در برابر دما و آسیب های احتمالی را دارا است.

شیشه سکوریت در تراس ویلا جلوه ای خاص و خارق العاده ایجاد می کند و در کنار زیبایی هرچه تمام، مقاومت دمایی آن نیز برای این کاربرد خاص جلوه گر است.

با توجه به توضیحات این مقاله، حال این خود شما هستید که انتخاب می کنید که چه نوع شیشه ای را برای کاربرد خاص خود انتخاب کنید و همچنین اگر انتخاب شما شیشه سکوریت است، موارد احتیاطی فوق را در نصب آن در نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *