خصوصیات شیشه سکوریت، شیشه سکوریت دوجداره و مغازه چیست؟

شیشه سکوریت نوعی شیشه مقاوم است که با یک عمل حرارتی روی شیشه های ساختمانی تولید می شود این فرآیند بر روی انواع شیشه ها از جمله شیشه های رفلاکتور، لعابی، چاپ شده و غیره انجام می شود حرارت دادن به ششه های سکوریت از دمای یکنواخت تا دمای نرمی شیشه تا حدود 700 درجه سانتی گراد ادامه می یابد سپس سریعا به دو سمت شیشه هوای خنک دمیده می شود در واقع این عمل به منظور ایجاد مقاومت بالاتر در شیشه های معمولی انجام می شود در مرحله سرد سازی این شیشه ها لایه بیرونی نسبت به لایه داخلی شیشه سریع تر سرد می شود همین امر موجب استحکام بیشتر شیشه و تغییر الگوی شکست می شود در این شیشه ها انرژی ناشی از فشار وارد شده به سطح شیشه در کل سطح آن منتشر می شود همین امر باعث جلوگیری از خرد شدن شیشه و پخش شدن آن در محیط می شود.

در مقایسه بین شیشه های خام و شیشه سکوریت در ضخامت های یکسان شیشه سکوریت مقاوم و پایداری بالاتری در مقابل شکستگی و گرما نشان می دهد می توان گفت در مواردی که سکوریت کردن در فشار نسبتا بالا انجام می شود مقاومت مکانیکی شیشه تا 5 برابر افزایش پیدا می کند. در صورت شکست، شیشه سکوریت به ذرات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که جان انسان را به خطر نمی اندازد این ذرات قدرت برش ندارند در نتیجه معمولا از شیشه سکوریت یا شیشه میرال به منظور ساخت دیوار های کاذب استفاده می شود فروش انواع شیشه سکوریت بیشتر به منظور طراحی پنجره های بزرگ و نماسازی ارتفاعات می باشد اغلب شیشه سکوریت در جای که ایمنی، مقاومت در برابر حرارت و استحکام مد نظر باشد استفاده می شود.

خرید شیشه سکوریت دست دوم

 توجه کنید پس از انجام عملیات سکوریت کردن روی شیشه ها امکان هیچ گونه تغییری در محل گیره ها و پیچ ها وجود ندارد در نتیجه خرید  شیشه سکوریت دست دوم باید به صورتی باشد که تمامی محل های ایجاد شده روی شیشه با محل جایگیری جدید مطابقت داشته باشد ایجاد هرگونه فشار یا برش جدید در شیشه سکوریت باعث ایجاد ترک های عرضی در کل شیشه می شود در نتیجه امکان استفاده مجدد از شیشه وجود ندارد شیشه سکوریت مات معمولا به عنوان شیشه پنجره و نماسازی محوطه استفاده می شود. زمانی که پارامتر های مانند مقاومت مکانیکی و ایمنی مد نظر باشد از شیشه های مانند شیشه لمینت یا شیشه سکوریت مقاوم استفاده  می کنیم معمولی ترین دلیل استفاده از این شیشه ها این است که پس از شکست به اندازه های ریز در می آیند که قدرت برش ندارد. به دلیل طراحی متنوع و رنگ بندی های خاص شیشه سکوریت استفاده از این شیشه ها در نماسازی خارجی رایج است.

tempered glass
tempered glass

شیشه سکوریت دوجداره

به دلیل مقامت بالای این نوع شیشه ها معمولا از آنها به عنوان شیشه های دوجداره استفاده می شود برای لوازم خانگی از دستگاه واترجت به منظور برش شیشه سکوریت نازک استفاده می شود شیشه سکوریت رفلکس بیشتر در طراحی داخلی ساختمان ها و ساخت شیشه های دوجداره استفاده می شود. شیشه سکوریت رفلکس نوعی شیشه مقاوم است و انواع نازک آن در لوازم خانگی استفاده می شود قیمت روز شیشه سکوریت در بازار براساس جنس و موارد استفاده از آن مشخص می شود.

شیشه سکوریت مغازه

 اغلب بیشترین استفاده از شیشه سکوریت به منظور طراحی درب های شیشه ای و درب اتوماتیک مغازه و فروشگاه ها می باشد شیشه سکوریت اصفهان و شهر های بزرگ معمولا این نوع شیشه ها را در ابعاد بزرگ و از قبل مشخص شده تهیه می کنند و به شهر های دیگر می فرستند برای خرید شیشه سکوریت مغازه باید ابعاد شیشه ها قبل از تهیه آن ها و اعمال عملیات سکوریت مشخص شود پس از انجام مراحل سکوریت شدن امکان تعویض و برش شیشه ها وجود ندارد مکان پیچ و گیره های درب های اتوماتیک روی شیشه سکوریت قبل از عملیات سکوریت مشخیص می شود بیشتر درب های اتوماتیک دارای شیشه لمینت و شیشه سکوریت هستند و به منظور ایجاد امنیت و استحکام استفاده می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *