شیشه لمینت،مزیت و کاربرد های آن(پارت دوم)

شیشه لمینت


امروزه پیشرفت و تحول زیادی در صنعت شیشه سازی صورت گرفته و این پیشرفت باعث ساخت شیشه هایی نشکن شده است. شیشه لمینت از جدیدترین و مرغوب ترین نوع شیشه های تولید شده در چند دهه اخیر می باشد. این شیشه ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و به راحتی نمی شکند و در صورتی که این شیشه ها بشکنند، قطعات آن در اطراف پخش نشده و بر سر جای خود باقی می ماند. شیشه های لمینت به دلیل مقاومت و ایمنی بالا در مکان هایی که نیاز به محافظت بالایی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.


کاربرد شیشه لمینت


شیشه های لمینت در ساختمان هایی که نیاز به ایمنی بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این مکان ها می توان به بیمارستان ها، بانک ها، موسسات تجاری، فرودگاه ها، ویترین های مغازه، مجتمع های تجاری و … اشاره کرد. از جمله دیگر کاربردهای این شیشه ها در کفپوش های شیشه ای می باشد.


همچنین به دلیل عایق صوتی بودن شیشه های لمینت، از این محصول در ساخت پارتیشن های شیشه ای به کار برده می شود. در مناطقی که وزش باد و طوفان شدید است نیز از این شیشه ها برای زیبایی و مقاوم سازی ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.
علاوه بر ان با توجه به ایمنی بالای شیشه های لمینت و نشکن و ضد گلوله بودن آن، از این شیشه ها در مکان های حساسی نظیر طلافروشی ها، صرافی ها، بانک ها و … استفاده می شود.


در ساخت لوازم تزیینی و شیشه های عطر و ادکن نیز این شیشه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب مجسمه ها و گلدان های شیشه ای نیز با استفاده از شیشه های لمینت ساخته شده است.


ویژگی شیشه لمینت


عایق صدا بودن
ضد خراش
عایق حرارتی
نشکن بودن
ظاهری زیبا
استحکام و مقاومت بالا
نصب آسان و سریع
کیفیت ساخت بالا
قیمت مناسب
کارایی بالا
ضخامت شیشه لمینت


شیشه های لمینت دارای ضخامت های مختلفی می باشد و هر چه ضخامت این محصول بیشتر باشد، کیفیت و مقاومت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد به همین دلیل در مکان هایی که نیاز به محافظت زیادی است، شیشه های لمینت مورد استفاده قرار می گیرد.


ابعاد شیشه لمینت
ابعاد شیشه های لمینت متفاوت بوده و شرکت های تولید کننده این شیشه ها بر اساس نیاز و درخواست مشتری، ابعاد این شیشه ها را تعیین می کنند. از این رو می توان این شیشه ها را در ابعاد مختلفی تولید کرد.


مزایای شیشه لمینت
شیشه های لمینت عایق صوتی بوده و در مکان های شلوغ و پرتردد باعث کاهش سر و صدای اطراف می شود.
از دیگر ویژگی های این شیشه ها عایق حرارتی این محصول بوده که باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی می گردد.
نشکن بودن و ایمنی بالای این محصول از دیگر مزایای شیشه های لمنیت محسوب می شود.
شیشه های لمینت دارای یک لایه پی وی بی بوده که در صورت شکستن شیشه ها را در کنار یکدیگر نگه داشته و از پخش شدن قطعات شکسته شده به اطراف جلوگیری می کند.
شیشه های لمینت شفاف بوده و باعث زیبایی و شکیل شدن ساختمان می شود.
نصب آسان و سریع شیشه های لمینت باعث فروش بالای این محصول در بازار شده است.
تنوع طرح و رنگ از دیگر مزایای این شیشه ها می باشد.


شیشه لمینت رنگی
شیشه های لمینت معمولا بی رنگ می باشد ولی می توانید طلق های پی وی بی قرار گرفته در بین این شیشه ها را به صورت رنگی انتخاب کنید. همچنین می توانید با استفاده از روش های مختلفی نظیر سند بلاست کردن این شیشه های بی رنگ را در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید کرد. علاوه بر آن شیشه های لمینت را نیز می توان به صورت مات تولید کرده و در مکان هایی مانند حمام و یا دیگر مکان هایی که نیاز به محدود شدن دیدی است، به کار برد. در شرکت های تجاری و یا فروشگاه ها می توان برند و یا متن دلخواه را بر روی این شیشه ها چاپ کرد.


قیمت شیشه لمینت
قیمت ثابتی را نمی توان برای شیشه های لمینت در نظر گرفت به همین دلیل عوامل متعددی نظیر ابعاد شیشه ها، متریال های به کار رفته در ساخت آن، کیفیت آن، ضخامت شیشه ها و … بر روی قیمت شیشه های لمینت تاثیرگذار می باشد. جهت اطلاع از هزینه های دقیق این محصول می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.


نحوه شکستن شیشه لمینت
شیشه های لمینت نیز مانند شیشه های سکوریت از ایمنی بالایی برخوردار می باشد. تفاوت شیشه های لمینت با شیشه های سکوریت در نحوه شکستن آن ها می باشد. شیشه های لمینت دارای یک لایه محافظ در بین لایه ها بوده که در صورت شکستن قطعات شیشه ها به این لایه ها چسبیده و پخش نمی شود.


خرید شیشه لمینت
توصیه می شود که شیشه های لمینت را از کارخانه ها و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. همچنین باید پیش از خرید این محصول ابتدا ضخامت و ابعاد این محصول را تعیین کرده تا شیشه ای متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.


شیشه لمینت ضد گلوله
در مکان هایی مانند طلافروشی ها، بانک ها، صرافی ها و … از شیشه های لمینت استفاده می شود به همین دلیل این شیشه ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. شیشه های لمینت ضخامت های بالایی داشته و دارای خاصیت ضد گلوله ای است.


نصب شیشه لمینت
شیشه های لمینت نصبی آسان و سریع داشته که این ویژگی یکی از مزیت های این محصول شمرده می شود. بهتر است نصب این شیشه ها را به افراد با تجربه و ماهر بسپارید تا باعث ماندگارتر شدن این محصول شود.


پلی وینیل بوتیرال
پلی وینیل بوتیرال یا همان لایه پی وی بی، لایه طلقی چسبنده ای است که در بین دو لایه شیشه های لمینت قرار می گیرد. این لایه طلقی از تنوع رنگی بالایی برخوردار بوده و شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود رنگی دلخواه را انتخاب کنید. این لایه باعث می شود که در صورت شکسته شدن شیشه های لمینت قطعات این شیشه ها به این لایه طلقی چسبیده و به اطراف پخش نشود که همین ویژگی باعث افزایش ایمنی این محصول شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *