نکات قابل توجهی که در نصب شیشه سکوریت ارزان باید رعایت شود

شیشه سکوریت ارزان به شیشه ای اطلاق می گردد که دوبار حرارت دیده و از استقامت و ایمنی بیشتری نسبت به شیشه معمولی برخوردار است. استقامت آن در برابر ضربه و تغییرات دمایی عامل منحصر شدن این نوع شیشه از انواع معمولی آن شده است. محل نصب شیشه سکوریت ارزان ممکن است در استان های گرم مانند هرمزگان و یا استان های سرد مانند اردبیل باشد. محلنصب شیشه سکوریت ارزان شما در کدام از این مناطق خیلی گرم یا خیلی سرد باشید تفاوتی نمی کند چرا که فرآیند تولید شیشه سکوریت ارزان به این صورت است که پس از حرارت بالا، فرآیند سرد کردن یا خنک سازی آن به سرعت انجام می شود و تحمل این تغییر دما منجر به تحمل دربرابر تغییرات دمایی در محل نصب خواهد شد.

نصب شیشه سکوریت

نکات قابل توجه در نصب شیشه سکوریت ارزان

شیشه سکوریت ارزان برخلاف شیشه معمولی، قابل برش در محل نصب نیست و سایز مورد نظر شما پیش از تولید، باید به اطلاع کارخانه سازنده برسد؛ که شیشه سکوریت ارزان را با توجه به ابعاد کار طراحی و تولید کند. اگر بخواهید در محل نصب شیشه سکوریت ارزان آن را برش بزنید و مانند شیشه معمولی با آن برخورد کنید. به احتمال زیاد انفجار درون آن رخ می دهد و به تکه های ریز همانند شیشه اتومبیل تبدیل می گردد. علت این امر هم واضح است؛ چنانکه در بالا شرح دادیم، فرآیند تولید این شیشهتغییرات دمایی شدید و خنک سازی سریع است و همین موجب ایجاد خاصیت بلوری در شیشه می گردد و علت این مساله از موضوع این خارج است و برای اطلاع از فرآیند شیمیایی تولید شیشه سکوریت ارزان به مطالعه منابع علمی موجود در این حوزه بپردازید. نکته ی دیگری که درباره نصب شیشه سکوریت ارزان وجود دارد، نصب آن توسط افراد متخصص است؛ چرا که باید با دقت و ظرافت نصب شود تا کوچکترین آسیبی به لبه های آن نرسد که اگر چنین شود در آینده نه چندان دور پس از نصب، انفجار رخ می دهد و منجر به آسیب و تکرار هزینه برای شما خواهد شد

زیرسازی شیشه که سازه های فلزی آن می باشد، باید کاملا تراز باشد که نصب شیشه سکوریت ارزان بدون احتمال آسیب به لبه های آن انجام شود. یکی از آموزشهای مهم به متخصصین نصب نیز این مورد است، که در طی آموزش تراز کردن سازه های فلزی را فرا می گیرند.

خود شیشه سکوریت ارزان در نصب آن نقش مهمی را ایفا می کند. منظور نظر ما این است که کارخانه سازنده شیشه تمام استانداردهای لازم را در فرآیند تولید به کار گیرد، تا محصول خروجی از کیفیت و استاندارد بالا برخوردار باشد. هنگام خرید و نصب شیشه ی سکوریت تمامی این مسایل را باید در نظر داشته باشیم که از دوباره کاری و تکرار هزینه ها در آینده جلوگیری شود.

معنای ایمن بودن شیشه سکوریت ارزان

ایمن بودن شیشه سکوریت ارزان به این دلیل است که با توجه به فرآیند دقیق تولید آن، این شیشه در صورت ضربه دیدن به تکه های ریز و بلور تبدیل می شود و همین امر مانع از آسیب به کسانی که در معرض آن قرار دارند، می شود. این درحالی است که اگر شیشه معمولی ضربه ای ببیند ( دقت داشته باشید که برخلاف شیشه سکوریت ارزان؛ شیشه معمولی در برابر کوچکترین ضربه ها می کشند )، به تکه های بزرگ و تیز تقسیم می شود که قریب به یقین اگر کسی در نزدیکی آن باشد، دچار آسیب بدنی خواهد شد.

محل های پیشنهادی برای نصب شیشه سکوریت ارزان

با نظر به اینکه این مدل شیشه از مقاومت دمایی بالا برخوردار است و با تغییرات دما آسیب نمی بیند؛ یکی از مکان های پیشنهادی برای نصب شیشه سکوریت ارزان؛ جلوی بالکن است که ضمن ظاهر زیبا، دید خوبی نیز از نمای بیرونی به شما می دهد. البته این کار بستگی به این دارد که در کجا زندگی می کنید و تصویر مقابل ساختمان شما چه چیزی است، به هر حال پس از سنجیدن جوانب این کار، نصب شیشه سکوریت ارزان در بالکن مجموعا ایده بدی نیست.

مقاومت شیشه سکوریت ارزان در برابر تغییرات دمایی و ضربات، این ویژگی را برای آن به وجود می آورد که در ساخت حمام های شیشه ای نیز کارآمد باشد، که تجلی یک ساختمان مدرن را پدید می آورد.

امید است با مطالعه این مطلب، آگاهی شما نسبت به خرید و نصب شیشه سکوریت ارزان بالاتر رفته و دقت نظر را در انتخاب شرکت سازنده و مختصصین نصب آن به کار بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *