نصب شیشه میرال چگونه است و کاربرد آن درکجاست ؟

نصب شیشه میرال


شیشه های میرال دارای ابزار و یراق های مختلفی است که هر کدام به نوعی باعث بهبود کارکرد این شیشه ها می شود. بنابراین برای نصب شیشه میرال باید ابتدا این ابزار و یراق را شناسایی کرده و پس از آشنایی با این ابزارها اقدام به نصب این شیشه ها نمایید. برای این کار توصیه می شود که از یک متخصص کمک بگیرید تا طول عمر این محصول افزایش پیدا کند.


شیشه میرال چیست؟
شیشه های میرال در واقع همان شیشه های سکوریت است. این شیشه ها مانند شیشه های معمولی بوده که طی فرآیند حرارت دهی و سرد شدن به شیشه های نشکن تبدیل می شود. از این شیشه ها در مکان هایی که نیاز به ایمنی بالایی است مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختمان های مدرن امروزی این شیشه ها بسیار کاربردی بوده و طرفدارن زیادی را در بازار به خود جذب کرده است.


ابعاد شیشه میرال
با توجه به کاربردهای وسیع شیشه های میرال، این شیشه ها در ابعاد مختلفی قابل تولید است به همین دلیل این محصول ابعاد ثابتی نداشته و می توان این شیشه ها را در ابعاد مختلف و با توجه به نیاز مشتری تولید کرد. مقاومت شیشه های میرال بالاتر از شیشه های سکوریت است و از آن در مکان هایی که نیاز به مراقبت زیادی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.


کاربرد شیشه میرال
از شیشه های میرال برای ورودی ساختمان ها، بالکن ها، راه پله ها و … استفاده می شود.
این شیشه ها برای ساخت پارتیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
برای ساخت لوازم تزیین و جعبه های عطر و ادکلن نیز شیشه های میرال به کار برده می شود.
شیشه های میرال در حمام های شیشه ای نیز کاربرد دارد.
در ساخت بخشی از قطعات لوازم خانگی مانند بخری و مایکروفر از شیشه های میرال استفاده می شود.
در صنعت خودروسازی از این شیشه ها برای ساخت شیشه های عقب و جلوی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.


استفاده شیشه میرال در ویترین مغازه
در گذشته برای ویترین مغازه ها از شیشه های معمولی استفاده می شد ولی امروزه با پیشرفت های روزافزون در زمینه تولیدات شیشه، استفاده از شیشه های میرال و سکوریت برای ویترین های مغازه رواج زیادی پیدا کرد. شیشه های میرال از شفافیت بالایی برخوردار بوده و دید محصولات را محدود نخواهد کرد و از طرفی این شیشه ها نور آفتاب را به خود جذب نکرده و مانع از ورود نور آفتاب به داخل مغازه و آسیب رساندن به لوازم داخل مغازه می گردد.


قیمت شیشه میرال
شیشه های میرال دارای ابعاد و ضخامت های مختلفی است به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی را برای این محصول در نظر گرفت. همچنین از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت شیشه های میرال می توان به متریال های به کار رفته در ساخت آن، ابزار و یراق های مورد نیاز و … اشاره کرد.


نحوه شکستن شیشه میرال
شیشه های میرال به دلیل مقاومت بالایی که دارند به راحتی نمی شکنند ولی در صورتی که این شیشه ها در شرایط سخت و به هر دلیل شکسته شود به قطعات ریز صیقلی تبدیل شده که این قطعات تیز نمی باشد و هیچ گونه آسیبی به اطرافیان وارد نمی کند. مقاومت بالا و نحوه شکستن شیشه های میرال باعث متمایز شدن این شیشه ها در مقایسه با سایر شیشه ها شده است.


نحوه تولید شیشه میرال
شیشه های میرال برای این که مقاومت بالایی داشته باشند و تحت فشارهای بالا نشکنند، در کوره ها و دستگاه های مختلف تحت حرارت قرار می گیرند و پس از حرارت دهی بالای این محصول فورا توسط دستگاه های مخصوص هوایی سرد به آن ها دمیده می شود تا سرد گردند. این مراحل باعث افزایش مقاومت شیشه های میرال شده و کیفیت این محصول را افزایش می دهد.


رنگ شیشه میرال
شیشه های میرال بی رنگ است و در دو نوع مات و شفاف موجود می باشد ولی می توان این شیشه ها را با روش های مختلفی از جمله سند بلاست به رنگ های مختلفی درآورد به همین دلیل از این شیشه ها در طراحی دکوراسیون ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان بر روی این شیشه ها لوگو و یا طرح خاصی را نیز چاپ کرد که این ویژگی برای فروشگاه ها و یا شرکت ها کاربردهای فراوانی داشته و می توانند با استفاده از این روش محصول و برند خود را معرفی کنند.


مزایای شیشه میرال
نشکن بودن از جمله اصلی ترین ویژگی های شیشه میرال محسوب می شود.
شیشه های میرال در صورت شکستن خطری را برای اطرافیان به همراه نخواهد داشت.
نصب سریع و آسان از دیگر مزایای شیشه های میرال می باشد.
این شیشه ها انعطاف بالایی داشته و از این رو قابل نصب در تمامی مکان ها می باشد.
شیشه های میرال ضد حریق بوده و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.
این شیشه ها را می توان متناسب با سلیقه مشتری در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید کرد.
قیمت این شیشه ها در مقایسه با کارایی آن بسیار مناسب می باشد.
شیشه های میرال شفاف بود و دید را محدود نمی کند ولی می توان به روش های مختلف این شیشه ها را مات کرد و دید داخل را محدود نمود.


خرید شیشه میرال
شیشه های میرال دارای ابعاد و ضخامت های مختلفی است که هر کدام برای مکان های خاصی استفاده می شود. بهتر است پیش از خرید شیشه های میرال ابتدا با ویژگی ها و مزایای این شیشه ها آشنا شده و بر اساس آن محصولی مناسب را خریداری کنید.


ضخامت شیشه میرال
شیشه های میرال در ضخامت های مختلفی تولید می شود که این ضخامت با توحه به محل نصب تعیین می شود. هر چه ضخامت این شیشه ها بیشتر شود، کیفیت آن نیز افزایش می یابد به همین دلیل در مکان هایی مانند ورودی ساختمان ها که نیاز به مراقبت و ایمنی بالایی دارد، شیشه های میرال مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *