موارد استفاده از شیشه سکوریت و قیمت شیشه و موارد استفاده از آن

شیشه سکوریت نوعی شیشه است که به وسیله حرارتی بالاتر از دمای عادی ساخت شیشه تولید می شود در نتیجه این نوع شیشه نسبت به شیشه های ساده ضخامت و مقاومت بیشتری به ضربه و تغییرات دما دارد فرایند سکوریت کردن را می توان بر روی شیشه های رنگی، رفلکتور و چاپ شده اعمال کرد از شیشه سکوریت می توان به عنوان شیشه مغازه، پنجره و شیشه های لاکی استفاده کرد فرآیند سکوریت کردن ابتدا با دمیدن هوای گرم بر روی شیشه آغاز می شود و سپس با اعمال دمای سرد به صورت ناگهانی دمای شیشه کاهش پیدا می کند مرحله گرم شدن در فرایند ساخت شیشه سکوریت تا دمای 700 درجه سانتی گراد ادامه پیدا می کند و سپس شیشه به سرعت در معرض هوای بسیار خنک قرار می گیرد. 
در مقایسه شیشه های با ضخامت یکسان شیشه سکوریت نسبت به نمونه های دیگر دارای مقاومت بالاتری می باشد همچنین می توان از این شیشه به عنوان شیشه های مقاومتی یا شیشه سکوریت رفلکس استفاده کرد شیشه سکوریت مات می تواند به عنوان عایق دما استفاده شود مقاومت مکانیکی این شیشه نسبت به شیشه های معمولی در حدود 5 برابر بیشتر خواهد بود در صورتی که این شیشه بشکند تبدیل به قطعات کوچکی با لبه های صیقلی می شود که قدرت برش بدن را ندارند در نتیجه نمی توانند باعث ایجاد صدمه شوند. هزینه خرید این شیشه به دلیل فرایند تولید عمده آن چندان قیمت بالایی ندارد و در موارد استفاده در مقیاس بزرگ ساختمان ها می تواند جایگزین خوبی برای شیشه های عادی باشد.

tempered glass، شیشه سکوریت
tempered glass، شیشه سکوریت

موارد استفاده از شیشه سکوریت

امروزه با روی کار آمدن شیشه سکوریت به تدریج این وسیله به عنوان یکی از شیشه های رایج در عایق پنجره ها استفاده می شود معمولا در ساختمان ها و معماری بیشترین کاربرد استفاده از شیشه سکوریت در عایق پنجره ها است.
زمانی که نیاز باشد پارامترهای مقاوم سازی را در ساختمان سازی در نظر بگریم ار نظر ایمنی و مکانیکی بهتر است از شیشه سکوریت استفاده شود در ایمن سازی مغازه ها معمولا از شیشه سکوریت استفاده می شود قیمت روز شیشه سکوریت مغازه ها را می توانید به سادگی از سایت های فروش این محصول دریافت کنید معمولا برای شیشه های جلو در از شیشه سکوریت لمینت که هنگام شکستن جدا نمی شود استفاده می کنند. 
در لوازم خانگی مانند ال سی دی از نمونه شیشه سکوریت نازک و کاملا شفاف استفاده می شود قیمت شیشه سکوریت برای این لوازم بالاتر است و نوع ساخت این شیشه ها به تناسب متفاوت خواهد بود برای این نوع برش شیشه سکوریت از دستگاه واتر جت استفاده می شود که قابلیت برش شیشه های بسیار نازک را دارد در گوشی های موبایل معمولا صفحه لمسی گوشی از شیشه سکوریت هایی با قطر چند میلیمتر ساخته شده است که به سادگی اثر انگشت را به سنسور های سطحی صفحه گوشی منتقل می کنند.

در مکانی مانند ادارات که به جای دیوار برای زیبایی بیشتر از شیشه استفاده می شود نصب شیشه سکوریت به عنوان دیوار کاذب در بین بخش ها رایج شده است. اما نکته اینجاست که به دلیل استفاده از شیشه در صورتی که حجم عظیمی شیشه خورد شود می تواند برای کارکنان خطر جانی داشته باشد در حالی که استفاده از شیشه سکوریت تا حد زیادی این خطرات را کاهش داده است.

شیشه سکوریت جامینه

شیشه سکوریت ها با طراحی و رنگ آمیزی خاص متناسب با محیط استفاده شده شامل شیشه های جامینه می باشند و دسته مهمی از شیشه های سکوریت در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شوند با استفاده از این شیشه ها می توانید کابینت های آشپزخانه را به نوع شیشه ای تبدیل کنید. معمولا برای طراحی ظاهری این نوع شیشه سکوریت از طراحی سندر بلاست استفاده شده است و رنگ آمیزی های صنعتی سازه های شیشه ای برای آنها در نظر گرفته شده است این نوع از شیشه میرال یکی از مقاوم ترین شیشه های استفاده شده در دکوراسیون ساختمان ها است.

قیمت روز شیشه سکوریت

برای به دست آرودن قیمت روز شیشه سکوریت اعم از قیمت روز شیشه سکوریت های مغازه می توانید به سایت های فروش عمده این محصول در شهر های مختلف مراجعه کنید همچنین برای اطلاع از قیمت شیشه سکوریت تهران و شهر های بزرگ می توانید از سایت های فروش عمده یا سایت های کارخانه های تولید کننده استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *