مزایای نصب شیشه لمینت و کاربرد شیشه لمینت در چیست

شیشه لمینت دارای مشخصه های مهمی است که از مهم ترین آنها می توان به الگوی شکست این شیشه اشاره کرد نوع شکست این شیشه ها به صورتی است که نسبت به شیشه های عادی از ایمنی بالاتری برخوردار هستند این شیشه ها معمولا از روی هم قرار گرفتن یک یا چند لایه شیشه نازک تخت تهیه شده اند به صورتی که در بین آنها از لایه PVB استفاده شده است و سپس آنها را بهم چسبانده اند این لایه باعث چسبندگی شیمیایی و فیزیکی شیشه می شود در نتیجه در هنگام شکست شیشه ها به اطراف پخش نمی شوند و روی طلق می ریزند. شیشه لمینت در سال 1903 به طور تصادفی توسط یک دانشمند فرانSوی به نام ادوارد بندیکناس تهیه شد این فرد مشاهده کرد طی فرایند آزمایش شیشه هایی که به نیترات سلولز آغشته شده اند نمی شکنند از این شیشه اولین بار طی جنگ جهانی دوم به عنوان ماسک گاز استفاده شد امروزه بیشترین استفاده از شیشه لمینت به عنوان نماسازی ارتفاعات یا در صنعت خودرو سازی می باشد.

شیشه دوجداره لمینت یکی از پر استفاده ترین انواع شیشه های دوجداره شیشه مقاوم است و بیشتر به عنوان عایق صدا و برودت از آنها استفاده می شود. این شیشه ها نسبت به شیشه سکوریت و سایر مدل های شیشه از تنوع بالاتری برخودار هستند و همچنین مقاومت بیشتری در برابر لرزش و فشار دارند از این شیشه ها می توان در ساختمان های تجاری، مسکونی، فرودگاه ها و حتی کف درساختمان استفاده کرد همچنین کاهش آلودگی های صوتی و اشعه های مضر از مهم ترین فواید استفاده از شیشه لمینت می باشد استفاده از شیشه لمینت برای ساختمان هایی که در معرض طوفان یا باد های شدید هستند گزینه بسیار مناسبی است.

شیشه لمینت رنگی

یکی از پراستفاده ترین انواع شیشه لمینت شیشه های رنگی ست که بیشتر برای دکوراسیون سازی و تلفیق رنگ ها در خارج از ساختمان استفاده می شوند. توجه کنید شیشه لمینت به صورت پیش ساخته تهیه می شود و امکان تغییرات پس از لمینت سازی وجود ندارد برای کف استخر ها یا حمام های سیار که در معرض فشار است بیشتر از شیشه لمینت های رنگی استفاده می شود شیشه لمینت رنگی یکی از بهترین گزینه ها برای ساختمان های در معرض زلزله است این شیشه ها به دلیل تغییر الگوی شکست از ایمنی بسیار بالای برخودار هستند.

laminated glass
laminated glass

مزایای نصب شیشه لمینت

اولین مزیت استفاده از این شیشه ها کنترل اشعه های مضر خورشید است. علت اصلی رنگ پریدگی بسیار از لوازم خانگی مانند مبلمان ها فعل و انفعالات موجود در اشعه های خورشید است. برای ویترین مغازه هایی که دارای لوازم خانگی حساس هستند که گرمای شدید به آنها آسیب می زند استفاده از شیشه لمینت مزیت اساسی محسوب می شود طلق های PVB به کار رفته در شیشه لمینت تا حدود زیادی اشعه های مضر خورشید را می گیرد و از برخورد آنها به لوازم جلوگیری می کند. تغییر الگوی شکست مهم ترین مزیت استفاده از شیشه لمینت می باشد طلقPVB به کار رفته در بیشتر شیشه ها مانع از پاشیده شدن آنها به اطراف می شود در واقع الگو شکست شیشه لمینت با الهام از شیشه سکوریت به صورت عرضی و منتشر در سطح شیشه می باشد در نتیجه باعث آسیب به انسان نمی شود. شیشه لمینت های 10 میل یکی از اولین شیشه هایی هستند که معمولا به عنوان عایق صدا استفاده می شوند در حالی که در صورت شکست به هیچ وجه به اطراف پاشیده نمی شوند برای مکان هایی مانند استخر استفاده از این شیشه ها با توجه به نوع عملکرد آنها در برابر نور خورشید گزینه مناسبی به نظر می رسد.

قیمت شیشه لمینت

ضخامت شیشه لمنیت یکی از گزینه های موثر در قیمت است اکثر شیشه هایی با ضخامت زیاد قیمت بیشتری دارند قیمت شیشه لمینت 10 نسبت به نمونه های ظریف تر بیشتر است. البته استفاده اساسی از شیشه لمینت به عنوان دیوار کاذب یا شیشه پنجره در ارتفاعات از این نوع شیشه لمینت می باشد. معمولا برچسب لمینت شامل طلق های PVB می باشد که در بین هر دو شیشه چسبیده می شود شیشه لمینت اغلب از شیشه های معمولی تهیه می شود با این تفاوت که پس ازچسباندن برچسب شیشه لمینت روی شیشه ها امکان هیچ گونه تغییری در ابعاد و مکان قرار گیری لوازم جانبی روی شیشه ها وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *