نصب و روش اجرای نمای کرتین وال، نصب کرتین وال یونیتایز و کاربرد آن

نصب کرتین وال به عنوان یکی از نماسازی های مدرن باید به صور تخصصی انجام شود. ترکیبی که برای ساخت این نماسازی استفاده می شود از پروفیل آلومینوم ظریف و متریال های پوشش دهنده از جمله شیشه، ورق و اسپندریل می باشد برای زیبا سازی بیشتر در دیتیل های نصب کرتین وال اکثرا از شیشه لمینت ها استفاده می شود این نماسازی بیشتر برای ساختمان های مرتفع استفاده می شود نمای کرتین وال در انواع گوناگونی تولید می شود که شامل سیستم نماسازی کرتین وال یونیتایز و سیستم کرتین وال لامل است که در اکثر نقاط دنیا آن را به عنوان سیستم استیک می شناشند. برای نصب هرگونه خاص از کرتین وال ها باید از تکنسین های مجرب در همان زمینه استفاده شود این سیستم به دلیل ظرافت بالا بسیار حساس  و پیش ساخته است و باید با دقت بسیار بالا نصب شود شیشه های که در سیستم کرتین وال به کار می روند بسیار دقیق برش خورده اند و همگی پیش ساخته هستند ایجاد فشار و استفاده از ابزار آلات نامناسب باعث ایجاد شکست های عرضی در این شیشه ها می شود.

کرتین وال نوعی نمای ساختمان بسیار شیک و مدرن می باشد. ریشه کرتین وال لاتینی بوده و به فارسی به معنای دیوار پرده ای است. پرده و دیوار هر کدام باعث جدا کردن دو ناحیه می شود که یکی از آن ها سخت و سنگین است و دیگری منعطف و سبک می باشد. بنابراین می توان گفت که کرتین وال ها هم مقاومت و پایداری دیوار را دارد و هم سبکی و زیبایی پرده را. 
نمای کرتین وال خود ایستا بوده و تنها بار خود و فشار باد را تحمل می کنند و هیچ باری از ساختمان بر روی این نما نمی باشد. این نما در انواع طرح ها و رنگ ها موجود بوده و از جمله مهم ترین و پرطرفدارترین نمای کرتین وال، نمای شیشه ای می باشد. 

نصب کرتین وال به دست تکنسین های شرکت سازنده انجام می شود دیتیل ها و ابزار آلات خاصی در زمان نصب مورد نیاز است در نصب کرتین وال پس از مشخص شدن نمای سازه، نوع کرتین وال و محل قرار گیری ستون های عمودی باید مکان نصب شاقول ها علامت گذاری شود تا برای هم تراز کردن لامل از بست های بسیار قوی برای نصب کریتن وال ها استفاده می شود این نماسازی معمولا در ارتفاعات انجام می شود و نما باید کامل سفت و محکم باشد زیرا در اکثر موارد در زمان نصب کرتین وال ها از شیشه لیمنت ها استفاده می شود و اگر به طور کامل بست پیدا نکند امکان ریزش حتی بر روی زمین مسطح وجود دارد. نوع بسته های استفاده شده برای نصب کرتین وال ها آلومینیومی و آهنی هستند.

install curtain wall، نصب نمای کرتین وال
install curtain wall، نصب نمای کرتین وال

نصب و روش اجرای نمای کرتین وال

عملکرد براکت ها برای نصب کرتین وال ها شببیه به گیره است و دو طرف لامل های شیشه ای را می گیرد برای صب براکت ها به شیشه لمینت از پیچ استفاده می شود. محل قرار گیری پیچ ها در زمان ساخت شیشه لمینت بر روی آنها به صورت بیضی یا دایره ای مشخص می شود و پس از نصب امکان تغییر شکل در مکان قرار گیری پیچ ها نمی باشد بعضی از نماسازی های کرتین وال ها به صورت عمودی هستند در نتیجه امکان ایجاد فشار بر روی شیشه های بیشتر است برای اینگونه نماسازی ها و جلوگیری از انقباض و انبساط در شیشه ها یا جلوگیری از تاثیرات لرزه بر روی این نماسازی ها از دو حرکت استفاده می شود اولین کار نصب براکت ها به جای پیچ های لوبیایی می باشد البته استفاده از این روش امکان زیباسازی بیشتر نمای کرتین وال را ایجاد می کند این عمل در نصب تخصصی کرتین وال ها باید به دقت انجام شود تا امکان حرکت حدودا یک سانتی متر به جلو و عقب در این سازه ها وجود داشته باشد دیگر اینکه ستون ها باید در هر پودر در حدود یک سانتی متر با لامل پایینی خود فاصله داشته باشند.

نصب کرتین وال یونیتایز

کرتین وال های یونیتایز یکی از پر استفاده ترین انواع نماهای کرتین وال های تخصصی هستند که معمولا برای نماسازی پنجره ها از آنها استفاده می شود سقف های شیشه ای  از این روش ساخته می شوند در نتیجه استفاده از تکنسین های مجرب در زمینه شناسایی دقیق مشخصات فنی کرتین وال یونیتایز ضروری است اکثر شرکت های سازنده این کرتین وال ها از تکنسین های مجرب در همین زمینه استفاده می کنند سیستم کریتن وال یونیتایز و کریتن وال لامل پر استفاده ترین سیستم های رایج در سراسر دنیا هستند بیشتر تکنسین های با تجربه در زمینه نصب کرتین وال ها نصب این نماسازی ها را می دانند. استفاده از بست های هماهنگ با محل های تعیین شده بر روی شیشه و ورق استفاده شده در نماسازی کرتین وال یونیتایز ضروری است در نمای کریتن وال ها بالا کلید سازه در محل پروژه منتاژ می شود اما در سیستم یونیتایز قاب ها به صورت پیش ساخته در محل قاب ها نصب می شوند همین عمل باعث دشوار شدن کار تکنسین های تخصصی می شود.

ویژگی اصلی کرتین وال

اصلی ترین ویژگی ای که می توانیم برای کرتین وال نام ببریم، عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی می باشد. این ویزگی باعث شده که شما در ساختمان خود هیچ مشکلی با کم نور شدن خانه نداشته باشید و هزینه های انرژی شما کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. 
از آن جا که کرتین وال ها بار اضافی بر روی ساختمان شما ندارند، مورد توجه مهندسین قرار گرفته است. در اصل می توان گفت که کرتین وال ها لامل ها و شاسی هایی هستند که در اطراف پروژه تعبیه شده اند و شیشه های نمای ساختمان به جای این که بر روی ساختمان قرار بگیرند، بر روی سازه های کرتین وال نصب شده اند و به همین دلیل وزن اضافی را به ساختمان متحمل نمی شوند.

بطور کلی ویژگی های اصلی نمای کرتین وال عبارتند از:

عایق حرارتی
مقاوم در برابر ورود باد
امنیت بالا
مقاوم در مقابل زلزله
خاصیت اکوستیک
زیبایی خاص و منحصر به فرد

ساختار نمای کرتین وال

همان طور که گفته شد کرتین وال ها دارای شاسی ها و یا همان لامل هایی هستند که نماهای مختلف بر روی آن نصب می شوند. لامل ها سازه های آلومینیومی هستند که در دو جهت عمودی و افقی نصب می شوند. لامل ها با توجه به نمایی که بر روی آن قرار می گیرند می توانند از لامل های آلومینیومی، چوبی، فولادی و دیگر لامل ها تشکیل شوند.

انوع لامل

لامل ها دارای انواع مختلفی هستند که نوع آلومینیومی آن به دلیل وزن کمی و استحکام بالایی که دارند، کاربرد بیشتری داشته و در اکثر ساختمان ها از این نوع لامل استفاده می شود. همچنین لامل های آلومینیومی علاوه بر استحکامی که دارند، عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت، صوت و حرارت می باشد که باعث کاربردی تر شدن این نما شده است.
نمای کرتین وال به دو صورت فریملس و فیسکپ نصب می شود که هر کدام دارای زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود می باشند. کرتین وال فریملس طرفداران زیادی دارد و نصب آن نیز راحت است.

ویژگی کرتین وال

نوع قاب

قاب ۶۰ میلی متری

پهنای این قاب ها ۶۰ میلی متر بوده و عمق آن متغیر است که دارای پارامترهایی مانند ارتفاع سازه ها و محاسبات فشار باد در تعیین عمق پروفیل موثر می باشد. همچنین این کرتین وال ها قابلیت اجرا در سطوح چند ضلعی، مسطح، سقف های شیشه ای بازشو به شکل دوجداره، تک جداره و چند جداره را دارد.

قاب ۵۰ میلی متری

پهنای این قاب ها ۵۰ میلی متر بوده و عمق آن بر اساس ارتفاع سازه ها و محاسبات فشار باد متغیر می باشد. همچنین این کرتین وال را نیز می توان در انواع سطوح چند ضلعی، مسطح، سقف های شیشه ای بازشو و به شکل دوجداره، تک جداره و چند جداره می توان آن را اجرا کرد.

قاب فریملس ۶۰ میلی متری

پهنای این قاب ۶۰ میلی متر بوده و ارتفاع سازه و محاسبات فشار باد بر روی این عمق این سازه ها تاثیرگذار می باشد. همچنین این نما را در سطوح چند ضلعی، مسطح و سقف های شیشه ای بازشو به شکل دو جداره، تک جداره و چند جداره می توان آن را اجرا کرد. در این حالت نمای شیشه ای دوجداره با چسب مخصوص بر روی فریم در کارخانه چسبانده و به وسیله یراق آلات و اتصالات آن را روی نما نصب می کنند.

قاب فریملس ۵۰ میلی متری

پهنای قاب این نما ۵۰ میلی متری بوده و پارامترهایی مانند ارتفاع سازه و محاسبات فشار باد بر روی عمق پروفایل ها تاثیرگذار می باشد. این نما را می توان در سطح های چند ضلعی، صاف و سقف های شیشه ای بازشو به شکل دوجداره، تک جداره و چند جداره اجرا کرد. در این حالت نمای شیشه ای دوجداره در کارخانه با چسب مخصوص بر روی فریم و به وسیله اتصالات و یراق آلات بر روی نما نصب می گردد.

قیمت کرتین وال

نماهای کرتین وال از متریال های مختلفی تشکیل شده است. این نما زیبایی های خاص و منحصر به فردی داشته و تاثیر زیادی بر روی زیبایی نمای ساختمان شما دارد. بنابراین نمای کرتین وال با توجه به قابلیت ها و ویژگی های خاص، دارای قیمت مناسبی هستند.

انواع سیستم های کرتین وال

سیستم های کرتین وال شامل سه دسته محافظ در برابر نفوذ آب و محکم و چفت شده و مقاوم در برابر فشار آب می باشد که این سه سیستم باعث چفت شدن دیوارهای جلویی، مانع از نفوذ آب و جذب رطوبت به داخل، مانع از ورود هوا و از همه مهم تر باعث ایمنی در برابر هر گونه تغییرات آب و هوایی نظیر باد و باران می شود.

خرید کرتین وال

کرتین وال ها از متریال های مختلفی تشکیل شده و دارای انواع مختلفی است. از جمله پرکاربردترین نماهای کرتین وال می توان به لامل های آلومینیومی اشاره کرد. نمای قرار گرفته شده بر روی این لامل ها به سلیقه و نظر مشتری بستگی دارد. در صورتی که اطلاع درستی از این نما ندارید توصیه می شود پیش از اقدام به خرید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان رسالت گلاس تماس گرفته تا شما را در خرید کرتین والی مناسب راهنمایی کنند.

مزایای کرتین وال

مزایای بسیار زیادی را برای کرتین وال می توان شمرد که از جمله اصلی ترین و مهم ترین مزیت های این محصول، وزن سبک آن می باشد.
نمای کرتین وال دارای سیستم های مفیدی است که در برابر نفوذ آب و هوا ایمن بوده و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و باعث می شود هزینه نورپردازی، سرمایشی و گرمایشی ساختمان کاهش پیدا کند. 
نمای کرتین وال دارای ساختاری خود ایستا بوده که باعث می شود وزن اضافی ای بر روی ساختمان وارد نشود که این خاصیت از دلیل اصلی استفاده از این نما می باشد.
انعطاف پذیری از دیگر ویژگی کرتین وال ها است که می توان آن را با انواع ساختمان ها تطبیق داد.
از دیگر مزیت های کرتین وال ها قابلیت نصب این نما در انواع ساختمان های کوچک و بزرگ می باشد.
کیفیت بالای کرتین وال ها باعث شده که از این نما تا مدت ها بدون هیچ مشکلی در ساختمان شما کارایی داشته باشد.

لامل چیست؟

لامل ها از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده کرتین وال ها می باشد. لامل ها اکثرا از جنس آلومینیوم بوده و به شکل عمودی و افقی بوده که شبکه مانند است. لامل ها باعث می شود که هیچ باری بر روی ساختمان وارد نشده و تمامی بار را خود متحمل می شود.

کرتین وال فریم لس

کرتین وال های فریم لس یکی از محبوب ترین و زیباترین نماهای کرتین وال بوده که دارای قابلیت بازشو می باشد. 
در این نوع کرتین وال ها می توان از شیشه هایی با ضخامت های مختلف استفاده کرد.
این نما عایق بسیار خوبی در برابر صوت و حرارت و رطوبت می باشد.
ولی لازم به ذکر است که کرتین وال های فریم لس در کنار زیبایی های خاص و منحصر به فرد و همچنین قابلیت ها و کارآیی ای که دارد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

دلیل محبوبیت کرتین وال

فریم های ظریف و زیبا
نصب و تعویض راحت شیشه 
منتقل نکردن تنش های اطراف بر روی شیشه ها
مقاومت بالای این نما در برابر زلزله
تنوع رنگی این نما
عایق بودن در برابر صورت و حرارت و رطوبت
کاهش مصرف انرژی
نصب آسان و سریع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *