نحوه ساخت شیشه لمنیت و خرید آن کاربرد شیشه لمینت در ساختمان ها

شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی است که شامل چند لایه شیشه و با استفاده از چند لایه طلق پلی وینول بوتیرات ساخته می شود. این شیشه ها نه تنها ایمن هستند بلکه به عنوان شیشه های رنگی زیبا در محیط های مختلف و به جای سقف یا کف استفاده می شوند طلق PVB به کار رفته در این شیشه ها دارای ضخامت های متفاوت 0.38 میلی متر، 0.76 میلی متر؛1.52 میلی متر می باشد ضخامت این لایه ها براساس تعداد لایه ی شیشه ها مشخص می شود از شیشه لمینت دوجداره به عنوان شیشه های محافظتی و عایق استفاده می شود تعداد شیشه لمنیت به کار رفته بر اساس نوع و کارایی آنها مشخص می شود فرایند تولید این شیشه یک فرایند ترکیبی از فشار و دما است.

وجود طلق های PVB به کار رفته در ساخت شیشه لمینت برای جلوگیری از پاشیده شدن شیشه ها به هنگام شکستن است معمولا پس از شکسته شدن این شیشه، تکه ها از هم جدا نمی شوند و تنها ترک ها در سطح شیشه نمایان می شود در نتیجه برای انسان خطر جانی نخواهد داشت. همچنین در محیط هایی مانند استخر ها استفاده از شیشه لمینت به جای شیشه معمولی بهتر است زیرا بجز عملکرد حفاظتی استفاده از شیشه لمنیت مانع از انعکاس نور خورشید در آب و گرم شدن بیش از حد آب می شود همچنین یکی از مزیت هایی استفاده از شیشه لمینت این است که می توانید از چند نوع شیشه در کنارهم استفاده کنید مهم ترین مشخصه شیشه لمنیت الگوی شکست است، شیشه پس از شکست یکپارچگی خود را از دست نمی دهد. شیشه لمینت رنگی یکی از بهترین نمونه ها برای سقف مکان هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی است از شیشه لمنیت رنگی برای زیبایی بیشتر در محیط هایی مانند کف حمام سیار به صورت چند لایه استفاده می شود.

نحوه ساخت شیشه لمنیت

شیشه لمینت به دلیل تحمل فشار و گرمای بالا در فرایند ساخت نسبت به شیشه های معمولی از ضریب ایمنی بالاتری برخودار است شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه معمولی بهتر است اما ضریب ایمنی آن از شیشه لمنت کمتر است دلیل اصلی پیدایش شیشه لمنیت مرتفع کردن شیشه های سکوریت است. 
ورقه های استفاده شده در فرایند ساخت شیشه لمنیت می توانند ورقه های شیشه های معمولی، شیشه رنگی یا شیشه فلت باشند همچنین می توانید پس ازساخت از برچسب لمینت شیشه استفاده کنید برای شیشه لمینت دو لایه ورقه های به کار رفته از جنس شیشه معمولی است این شیشه ها نه تنها به عنوان عایق و محافظ شیشه پنجره استفاده می شوند بلکه مقاومت بالایی در مقابل ضربات دارد از این رو از شیشه لمینت دوجداره به عنوان شیشه های محافظتی یا به جای دیوار کاذب استفاده می شود امکان استفاده از شیشه لمینت 10 میل در این نوع از شیشه ها وجود دارد قیمت شیشه لمینت 10 میل به کار رفته در این نوع شیشه ها به جای شیشه معمولی بیشتر است و حتی می توان از این شیشه های دوجداره به عنوان عایق صدا استفاده کرد PVB به کار رفته در ساخت این شیشه ها مقدار زیادی از انرژی وارد شده را جذب می کند و آن را به سطح شیشه انتقال می دهد قطعات شکسته شده پس از شکشت روی طلق باقی می مانند و فرو نمی ریزند این عمل سرعت حرکت ضربه در سطح را منتشر می کند و از تمرکز انرژی در یک نقطه جلوگیری می کند. 
استفاده از شیشه لمنیت می تواند ایمنی انسان را در داخل و خارج از ساختمان حفظ کند. یکی از مهم ترین ارزیابی برای فروش ساختمان های مدرن استفاده از لوازم ساختمانی حفاظتی در بلایای طبیعی مانند زلزله است و شیشه لمنیت به کار رفته یک از این ملاک ها است.

laminated glass، شیشه لمینیت
laminated glass، شیشه لمینیت

خرید شیشه لمینت

خرید شیشه لمنیت بیشتر از سایت های اینترنتی انجام می شود این شیشه ها نه تنها بسیار مقاوم هستند بلکه با طراحی های زیبایی که دارند می تواند به عنوان یک عامل جایگزین دیوار یا چوب در دکوراسیون داخلی منازل استفاده شوند شیشه لمنیت درون لایه قادر است صدا را در خود حبس کند در نتیجه به عنوان یک عایق صدا عملکرد خوبی در اتاق ها دارد همچنین شیشه لمینت به دلیل استفاده از طلق های رنگی جلوی خروج اشعه UV را می گیرد. 
در اغلب مکان ها به دلیل عبور UV از شیشه باعث گرم شدن شدید آب یا لوازم فلزی می شود در نتیجه عمر این لوازم کاهش پیدا می کند استفاده از شیشه لمینت می تواند دمای داخلی را در سطح مورد نظر نگه دارد معمولا به دلیل این خاصیت شیشه لمینت از آنها برای حفاظت تابلوهای هنری نقاشی استفاده می شود، یرا نور باعث رنگ پریدگی در تابلوهای نقاشی یا فرش های دستباف می شود شیشه لمینت تا حدود 99 درصد این اشعه را جذب کند که مقدار قابل توجهی می باشد.

کاربرد شیشه لمینت

کاربرد اصلی این شیشه ها در ابتدا به عنوان حفاظت بود اما بعد ها به دلیل طراحی های زیبایی که در آنها انجام شد جایگرین خوبی برای طراحی داخلی منازل گردید از این شیشه ها به عنوان شیشه های نشکن در اتومبیل ها استفاده می شود زیرا به دلیل خاصیت کش سانی که در این شیشه ها دیده می شود امکان تکه تکه شدن و بی حفاظ شدن شیشه ها وجود ندارد علاوه بر این شیشه های لمنیت به عنوان عایق های صوتی در مکان های ضد گلوله استفاده می شود.

خرید شیشه لمنیت در تهران معمولا در فروشگاه های بزرگ با تنوع و رنگبندی زیاد انجام می شود میزان خشارت ناشی از تلفات جانی در ماشین هایی که مجهز به شیشه لمینت بودند نسبت به سایر خودرو ها بسیار کمتر بوده است این شیشه در واقع می تواند به عنوان یک عایق در بین انسان و محیط پیرامون استفاده شود فروشگا ههای زنجیره ای و ویترین های صدفی اصلی ترین مکان های استفاده از شیشه لمنیت هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *